فونیکسریمکسبهتام

استفاده از فناوری جدید در تولید باتری خودروهای الکتریکی

عصر خودرو- تا چند سال قبل خودروهای تمام الکتریکی مختص افراد ثروتمند یا علاقمندان به فناوری‌های نوظهور بود، اما طبق آخرین آمار آژانس بین‌المللی انرژی تعداد خودروهای کاملا برقی تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ میلیون دستگاه و تا سال ۲۰۲۵ به ۷۰ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

استفاده از فناوری جدید در تولید باتری خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، دانشمندان معتقدند که با توجه به افزایش محدودیت منابع کبالت و مصرف زیاد این عنصر در باتری لیتیومی، بهترین راهکار تولید باتری‌های نیکل-کبالت با سیکل شارژ پایین و بازدهی فراتر از انتظار است.

    شرکت صنایع الکترونیک BASF آلمان مدعی شد که بهترین راهکار برای کاهش مصرف کبالت در باتری‌های خودروهای الکتریکی و همچنین افزایش بازده انرژی برای ارتقای دامنه پیمایش این خودروها استفاده از ترکیب جدید نیکل- کبالت برای ساخت باتری‌های ارزان‌تر است.

    در شرایط فعلی هزینه تامین کبالت برای ساخت یک باتری خودروی برقی با دامنه پیمایش 400 کیلومتر معادل 5000 دلار است که این رقم با توجه به محدودیت منابع کبالت هرگز اقتصادی نیست.

    محققان شرکت BASF پس از سال‌ها تجربه و تحقیقات در این حوزه موفق به ساخت جایگزین باتری لیتیوم با نام باتری نیکل- کبالت شدند.

    در حال حاضر هزینه تامین هر کیلو وات انرژی از باتری لیتیوم معادل 200 دلار است که در صورت استفاده از نیکل در فرایند ساخت این هزینه به 90 دلار در هر کیلو وات کاهش می‌یابد.

    برای تولید باتری‌های نسل جدید نیکل-کبالت به جای استفاده از 20 درصد کبالت در فناوری لیتیوم تنها 10 درصد از این عنصر گرانبها لازم است. هر چند که با سرمایه‌گذاری بیشتر این رقم تا پنج درصد نیز قابل کاهش است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط