فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

کیفی سازی خودروها در دستور کار مجلس

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین سهم هر دستگاه از جمله صنایع داخلی در تلفات جاده‌ای، از تشکیل جلسه بررسی سهم خودروها در این مقوله مهم و بالا بردن استاندارد تولید داخل خبر داد.

کیفی سازی خودروها در دستور کار مجلس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازجام جم آنلاین؛ در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعیین سهم هر یک از مراکز صنعتی و نیروی انتظامی و وزارت راه در تلفات جاده‌ای، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم به معاون امور صنایع خود دستور داد تا هرچه زودتر کمیته بررسی تلفات جاده‌ای را برای بررسی سهم مراکز صنعتی در تلفات جاده‌ای تشکیل دهد.

    در همین ارتباط «غلام محمد زارعی» عضو کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت در گفت وگو با جام جم آنلاین، اظهار کرد: بنده بعنوان مسئول طرح و پیگیر این موضوع هستم و فکر می کنم همین هفته احتمالا یکشنبه، در اولین جلسه کمیسیون صنایع با محوریت «توجه به فرمان مقام معظم رهبری و دستور و اهتمام ایشان به وزیر صنایع به منظور تشکیل کارگروهی برای بررسی سهم هر دستگاه در تلفات جاده ای»، با محوریت کیفی سازی و بالابردن استاندارد خودروهای داخلی تشکیل جلسه خواهیم داد.

    وی افزود: در حوزه ایمنی مسافران شهری و جاده‌ای بحث امنیت خودروها همواره در دستور کار مجلس قرار دارد. دو مسئله ای که در سنوات گذشته هم مجلس دنبال کرده است، یکی بحث کیفیت و ایمنی خودروهای تولیدی و وارداتی و موضوع دیگر نحوه قیمت گذاری بر خودرو است.

    زارعی در خصوص میزان ارتقا سطح کیفی تولیدات در مقایسه با سالهای قبل تصریح کرد: در مقاطعی به علت کیفیت نامطلوب خودروها و عدم تناسب قیمت با آن، کمپین هایی با هدف تحریم خرید خودروی داخلی تشکیل شد. اما بتدریج تولید کنندگان اقداماتی در خصوص افزایش سطح کیفی تویدات خود انجام دادند و با طراحی آپشن های ایمنی تلاش کردند رضایت مشتریان را تا اندازه ای جلب کنند.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه افزایش کیفیت خودروهای داخل هنوز به نقطه مطلوبی دست نیافته تا بتواند در بازارهای منطقه رقابت کند، خاطر نشان کرد: آنچه باید گفت تولید خودرو در کشور به سمت کیفی سازی و استاندارد سازی در حال حرکت است تا توان رقابت با کارخانجات خارجی را هم داشته باشد و از طرفی ایمنی مشتریان نیز تامین شود.

    زارعی پیرامون خودروهای چینی و افزایش حضور آنها در معابر و جاده های کشور گفت: خودروهای چینی دارای یک ظاهر و استراکچر زیبایی هستند اما متاسفانه در مقایسه با تولیدات داخلی از کیفیت پایین تری برخوردار هستند.

    وی تصریح کرد: معتقدم وسایط نقلیه چینی از لحاظ کشش، قدرت موتور و سایر کیفیت ها گاها از خودروهای داخلی ضعیف تر هستند. بنابراین کمک به افزایش کیفیت خودروهای داخلی هم صنعت داخلی و هم اشتغال جوانان را حفظ می کند.

    وی خاطر نشان کرد: ارتقا کیفی خودروها عامل بسیار مهم ایمنی سرنشینان در جاده ها و معابر را تا اندازه ای تضمین خواهد کرد و اینکه صنعت و تولیدات کشور در حوزه خودروسازی و صنایع مرتبط با آن در عین بالندگی به بازارهای خارجی راه پیدا خواهد کرد.

    زارعی در پایان خصوص اینکه آیا حذف برخی خودروهای بی کیفیت از خط تولید در این جلسه مورد بحث قرار خواهد گرفت، گفت: ظاهرا خود مجموعه وزارت صنایع در حذف یکی دو نوع از خودروها به جمع بندی رسیدند. لیکن صنعت تولید خودرو حتما باید به سمت پالایش خودروهای داخلی و افزایش استاندارد حرکت کند تا در مقایسه با برندهای موجود در جایگاه متناسبی قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو