فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس پایتخت خبر داد

برگزاری دوره آموزشی برای رانندگان خودروهای توقیفی

عصر خودرو- رئیس پلیس پایتخت از ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان خودروهای توقیف شده از روز گذشته خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی برای رانندگان خودروهای توقیفی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در سومین روز از هفته ناجا با حضور در همایش تقدیر از رانندگان نمونه شهر تهران که در مقرر پلیس راهور پایتخت برگزار شد، گفت: امروزه تهران کلانشهری است که جذابیت‌ها و ویژگی‌های زیادی را در خود جای داده و به همین دلیل طبیعی است که تردد زیادی در آن صورت بگیرد.

    وی با بیان اینکه روزانه بیش از 20 میلیون تردد در کلانشهر تهران انجام می‌شود، گفت: در این وضعیت پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه دارد تا نسبت به روان‌سازی ترافیک و تسهیل رانندگی اقدام کند. این کار یک کار سخت و طاقت‌فرسا است و من به عنوان کسی که قبلا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همین تهران بوده‌ام به شما می‌گویم که کار در پلیس سخت است و کار در پلیس راهور تهران سخت‌تر است.

    رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در برخی از ساعات شبانه‌روز بین چهار تا هشت برابر ظرفیت معابر، خودرو وارد خیابان‌ها می‌شود، گفت: مأموران پلیس راهور وظیفه دارند این ترافیک را مدیریت و روان‌سازی کنند. متأسفانه 30 تا 40 درصد از ترافیک تهران و گره‌هایی که در معابر ایجاد می‌شود متعلق به رانندگان معدودی است که قوانین را زیر پا می‌گذارند.

    رحیمی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد که رانندگان متخلف با تخلفات خود برای دیگر شهروندان زحمت ایجاد کرده یا ایمنی آنان را به خطر بیاندازند، گفت: رانندگی در تهران بزرگ باید متفاوت باشد.

    ضرورت طی کردن دوره آموزشی برای رانندگان خودروهای توقیفی

    رحیمی اضافه کرد: از روز گذشته به تمامی ستادهای ترخیص در تهران دستور دادیم که تمامی رانندگان خودروهایی که به دلیل تخلف توقیف شده‌اند حتما قبل از ترخیص خودرو یک دوره آموزشی ببینند و سپس خودرو ترخیص می‌شود. این موضوع لازم‌الاجراست و تمامی ستادهای ترخیص ملزم به اجرای آن هستند.

    رئیس پلیس پایتخت در عین حال از برخورد توأم با اغماض و گذشت پلیس با خودروها و موتورسیلکت‌های توقیفی نیز خبر داد و گفت: به مناسبت هفته ناجا دستور دادیم تا تمامی خودروها و موتورسیلکت‌های توقیفی که فاقد منع قضایی هستند با اغماض، ترخیص شوند.

    رحیمی افزود: البته ما نمی‌توانیم جریمه‌ای را بخشیده یا دستور قضایی را نقض کنیم اما می‌توانیم تا جایی که ممکن است با اغماض با این افراد برخورد کنیم.

    برخورد سرسختانه با تخلفات مأموران پلیس

    رحیمی همچنین از برخورد سرسختانه و تخلفات مأموران پلیس خبر داد و گفت: به رئیس پلیس راهور تهران نیز این اختیار را داده‌ام که بدون هیچ گذشتی با مأمورانی که اقدام به تخلف رانندگی کرده‌اند برخورد کنم. هیچ معنی ندارد که یک مأمور پلیس بخواهد قانون را زیر پا بگذارد. وقتی که ما از ضرورت اجرای قانون می‌گوییم حتما ارتکاب تخلف از سوی مأمور خودمان به مراتب سنگین‌تر و غیرقابل اغماض‌تر است.

    وی افزود: به رئیس پلیس راهور نیز گفته‌ام که اگر خودروهای پلیس تخلف کردند بلافاصله خودرو توقیف و راننده نیز به بازداشت برود چرا که پلیس باید برای مردم الگو باشد.

    رییس پلیس پایتخت همچنین با اشاره به برنامه‌های پلیس در نیمه دوم سال افزود: با خودروهای دودزا به طور ویژه در نیمه دوم سال برخورد خواهیم کرد، همچنین پلیس هوشمند و مردم‌مدار را در جامعه اجرایی خواهیم کرد و در آینده نزدیک گشت‌های نامحسوس‌مان نیز برای برخورد با تخلفات در سطح شهر فعال خواهند بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو