فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

انتقال تکنولوژی باید سرفصل سرمایه گذاری‌ها باشد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:مسوولان امر باید در قراردادها و سرمایه گذاری های خارجی انتقال تکنولوژی را به عنوان سرفصل به اجرا در بیاورند.

انتقال تکنولوژی باید سرفصل سرمایه گذاری‌ها باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت کشور دچار آفت مونتاژ کاری شده است، اظهار کرد: هم اکنون صنعت خودرو، ماشین آلات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله نساجی، پتروشیمی و معدن همگی درگیر بیماری مزمنی به نام مونتاژ کاری هستند.

    وی ادامه داد: این در حالی است که امکان انتقال تکنولوژی، پیاده سازی، بومی سازی و حتی مهندسی معکوس در این زمینه برای کشور وجود دارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره آثار سوء صنعت مونتاژ کاری، گفت: ضمن نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی با یک فشار خارجی، تحریم و نوسانات بین المللی صنعت کشور که نقش بسیاری در اقتصاد ما دارد تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

    فولادگر با تاکید بر استعدادهای فنی و مهندسی موجود در کشور و راه اندازی مجموعه هایی از جمله سازمان ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری، سازمان گسترش و نوسازی، و راه اندازی جهاد دانشگاهی و توسعه صنایع گفت: با آماده بودن بستر لازم و مناسب تنها باید به انتقال تکنولوژی همت بورزیم، به طوریکه در قراردادهایمان به طور حتم باید این موضوع از جانب طرف مقابل رعایت و لازم الاجرا باشد.

    وی بیان کرد: با حذف اسم خود از مونتاژ کنندگان ضمن استفاده حداکثری از ظرفیت های مهندسی نرم افزاری و سخت افزاری کشور، اقتصاد را از وابستگی نجات داده و در راستای تقویت تولید ملی بیش از پیش قدم برداریم، از اینرو ضمن افزایش سهم داخلی منتقل کننده فناوری هم خواهیم بود.
    صنایع دانش بنیان راهکارموثر در حذف وابستگی  به مونتاژ کاری

    حمیده زرآبادی عضو صنایع و معادن مجلس هم در این باره به خبرنگار ما می گوید: شرکت ها و صنایع دانش بنیان یکی از مهمترین راهکار های موثر در حذف وابستگی صنعت کشور به مونتاژ کاری است که البته طی در چندسال اخیر تلاش های انجام گرفته در این زمینه موفق بوده ایم.

    وی تاکید کرد: همچنین مسئولان امر باید در قراردادها و سرمایه گذاری های خارجی انتقال تکنولوژی را به عنوان اصلی غیرقابل انکار و سرفصل به اجرا در بیاورند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو