فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

۱۵۰ میلیارد تومان هزینه ۴ بانده شدن جاده های منتهی به مرز عراق

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: این شرکت در ۱۸ ماه گذشته، ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعریض و یا ۴ بانده کردن محورهای منتهی به ۴ پایانه مرزی مسافری ایران و عراق هزینه کرده است.

۱۵۰ میلیارد تومان هزینه ۴ بانده شدن جاده های منتهی به مرز عراق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، خیرالله خادمی امروز در حاشیه نهمین همایش و نمایشگاه قیر و آسفالت در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر سالانه 2 میلیون تن قیر در کشور مصرف می‌شود که در معابر برون‌شهری و درون‌شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

    وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، قیر رایگان برای احداث جاده‌ها به صورت تهاتری و پایاپای، با اعتبار سازمان برنامه و بودجه تامین و برای فعالیت های راهسازی مصرف می شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با بیان اینکه در زمینه افزایش طول روسازی آسفالتی در کشور نسبت به گذشته پیشرفت مناسبی داشته‌ایم، افزود: از 2 میلیون تن قیر مذکور در قانون بودجه امسال، رقم 800 هزار تن در شرکت ساخت برای احداث آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و راه‌های روستایی مصرف می‌شود که‌ اگر فقط قیمت رویه‌های آسفالتی را برای این حجم از آسفالت در نظر بگیریم؛ این رقم بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان در سال می‌شود که فقط هزینه تولید آسفالت در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل است.

    خادمی با اشاره به بررسی سالانه نحوه عملکرد رویه‌های آسفالتی جاده‌ها از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین صنعت قیر و آسفالت برای ارتقای کیفیت و کمیت این محصول و کاهش مصرف قیر در احجام بزرگ تأکید کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در زمینه تعریض و بهسازی جاده های منتهی به مرزهای 4 گانه ایران و عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین، گفت: در مسیر کرمانشاه - سرپل ذهاب - خسروی حدود 60 کیلومتر بزرگراه در حال تکمیل است که 40 کیلومتر آن، تا چند روز آینده رسماً افتتاح می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: محور ایلام - مهران نیز که پرترددترین مرز ایران و عراق برای سفر به عالیات و عتبات است، جاده فعلی کاملاً بهسازی شد همچنین چهارخطه شدن این محور در دستور کار قرار گرفت و بخش اعظم آن اجرا شده است که مردم و زائران می‌توانند، نسبت به سال‌های قبل بسیار راحت‌تر از این جاده استفاده کرده و به مرز برسند.

    به گفته خادمی، چهاربانده کردن محور ارتباطی اهواز - سوسنگرد - چزابه در دستور کار شرکت ساخت و توسعه قرار گرفته و بهسازی جاده فعلی انجام شده که به کاهش مشکل زائران در مراسم اربعین امسال منجر خواهد شد؛ ضمن اینکه محور شلمچه نیز چهار بانده شده و زائران می‌توانند از آن محور، تردد ایمن داشته باشند.

    وی با اشاره به فراهم شدن شرایط امکان پارک خودروی شخصی زائران در پارکینگ هایی که امسال تعبیه شده، گفت: برای بهسازی مسیرها و چهار خطه کردن محورهای منتهی به مرزهای غربی کشور و مسیرهای عتبات عالیات در سال 95 و نیمه دوم 96، تاکنون 150 میلیارد تومان هزینه کردیم و کار ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو