فونیکسریمکسبهتام

افتتاح آزادراه‌ اصفهان-شیراز تا پایان امسال

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: بر اساس توافقات و هماهنگی‌های صورت با تامین به موقع اعتبار و قیر مورد نیاز، آزادراه اصفهان –شیراز تا پایان امسال یا نهایتا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.

افتتاح آزادراه‌ اصفهان-شیراز تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خیراله خادمی اظهار کرد: در پی سفر رییس‌جمهور مقرر شد تا روند تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان که به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور است، تسریع شود. در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت تا با تامین سرمایه 1800 میلیارد تومانی مورد نیاز از سوی دولت و صندوق بازنشستگی  وزارت دفاع به عنوان سرمایه‌گذار، بتوانیم آن را در زمان منطقی به اتمام برسانیم.

    وی افزود: طول آزادراه شیراز-اصفهان 225 کیلومتر بوده و عملا با احداث آن فاصله این دو استان حدود 130 کیلومتر معادل بیش از دو ساعت کوتاه می‌شود و تاثیر زیادی در ترددهای بین استانی به ویژه سفرهای مردم از مناطق جنوبی کشور مانند هرمزگان به مرکز می‌گذارد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: یکی از مهمترین و بزرگترین آزادراه‌های در حال ساخت کشور محور شیراز-اصفهان است و هم اکنون کارهای زیرسازی آن انجام شده و یک لایه آسفالت این آزادراه نیز کاملا به اتمام رسیده است. لایه دوم آن و مسائل ایمنی‌اش باقی مانده و این محور آزادراهی پیشرفت بیش از 94 درصدی دارد.

    خادمی با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی امیدواریم بتوانیم با تامین مالی به موقع تا پایان سال یا اوایل سال 1401 این محور آزادراهی را به اتمام برسانیم، گفت: برای تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان حدود 1800 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای بهره‌برداری اولیه این میزان نیاز به 1200 میلیارد تومان می‌رسد که 500  میلیارد تومان را باید دولت بپردازد و 700 میلیارد تومان دیگر نیز سهم سرمایه‌گذار یعنی سندوق بازنشستگی وزارت دفاع است.

    وی با بیان اینکه هم اکنون در حال تامین قیر از طریق مصوبه مجلس هستیم، اعلام کرد: طی ماه‌های گذشته تامین قیر قدری طولانی شد چرا که اختلافاتی درباره نحوه تحویل از سوی وزارت نفت به وجود آمد و قیمت آن نیز از پنج میلیون و 500 هزار تومان به بیش از 13 میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است. امیدواریم هر چه سریعتر این کار انجام شود تا پروژه‌های عمرانی کشور را بتوانیم به سرعت انجام دهیم. البته به دلیل سرمای هوا ممکن است قدری با تاخیر و کندی این پروژه مواجه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط