فونیکسریمکسبهتام

کرباسیان:

احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در جمهوری آذربایجان بررسی می شود

عصر خودرو- «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان گفت : مذاکراتی با مقامات آذری درمورد احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در آذربایجان انجام شده و این موضوع بطور جدی در حال بررسی است.

احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در جمهوری آذربایجان بررسی می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، کرباسیان که در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی به باکو سفر کرده است ، روز جمعه اظهار داشت: چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور باکو، بزودی در تهران برگزار می شود و یکی از موضوعات مهم این کمیسیون، احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در جمهوری آذربایجان است .
    وزیر اقتصاد با اشاره به توافقات رئیسان جمهوری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان گفت : چند پروژه مشترک مهم بین دو کشور در حال اجرا است ، که یکی از آنها ساخت کارخانه خودرو سازی در آذربایجان است که گمرک این کشور ، در واردات تجهیزات این کارخانه همکاری خوبی با طرف ایرانی داشت .
    وی افزود: در زمینه ماشین آلات کشاورزی نیز ایران آمادگی ارائه کمک های فنی و مهندسی و صادرات را در این زمینه دارد تا کشور آذربایجان که دارای زمین های کشاورزی حاصلخیزی است، بتواند ماشین آلات را جایگزین نیروی انسانی در بخش کشاورزی کند.
    کرباسیان گفت: در زمینه راه آهن نیز بین دو کشور دو پروژه و اقدام مهم در جریان است، یکی خط آهن آستارا - آستارا است که تا ماه دسامبر - آذر ماه - به بهره برداری می رسد و دیگری راه آهن رشت - آستارا است که در حال اجرا است .
    وی افزود: با اتمام خط آهن رشت - آستارا ، تمام کشورهای همسایه ایران در جنوب ، غرب و شرق که شامل 14 کشور است به آذربایجان وصل می شوند و آذربایجان نیز از طریق خلیج فارس به آسیای جنوب شرقی وصل می شود.
    کرباسیان در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی برای سفر دو روزه ، روز پنجشنبه وارد باکو شد. محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و اصغر فخریه کاشانی معاون وزیرراه شهرسازی و نمایندگانی از بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری خارجی در این نشست، وزیر اقتصاد کشورمان را همراهی می کنند.
    وی دیروز پس از حضور در نشست رئیسان کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان ، با وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان، کمال الدین حیدر اف نیز دیدار کرد.
    کرباسیان امروز - جمعه - نیز با آیدین علی اف رئیس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان دیدار و با وی در مورد مسائل گمرکی دو کشور گفت و گو کرد.
    وزیر اقتصاد کشورمان امروز با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار خواهد کرد.
    این نخستین سفر مسعود کرباسیان به باکو به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان است، پیش از وی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم عهده دار این مسئولیت بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو