فونیکسریمکسبهتام

موانع اداری بر سر راه واردات اتوبوس

تولید اتوبوس جوابگوی نیاز کشور نیست

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه ساخت اتوبوس به دلایل مختلف در کشور کاهش‌یافته و تولید آن نسبت به نیاز کشور جوابگو نیست، گفت: موانع اداری نیز بر سر راه واردکردن اتوبوس هست که کار را مشکل کرده است.

تولید اتوبوس جوابگوی نیاز کشور نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد (ع)، اظهار کرد: از این امام بزرگوار به لحاظ تسلط به دانش‌های روز به‌عنوان اعجوبه اهل‌بیت (ع) یاد شده است. امام جواد (ع) به‌رغم سن کم، هجده سال امامت امت را برعهده داشت و منشأ خیرات و برکات بود که جا دارد جوانان مسلمان از ایشان در سیره و سبک زندگی الگوگیری کنند.

    وی با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: این روز در تقویم به نام روز ازدواج ثبت شده است. جا دارد مسئولان در حوزه ازدواج جوانان و کمک به تسریع و تسهیل آن اقدام کنند تا موانع اقتصادی در خصوص معیشت، اشتغال و تأمین مسکن برداشته شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل درون و برون‌شهری گفت: پس از شیوع کرونا با مشکلاتی در همه حوزه‌های حمل‌ونقل مواجه شدیم. در حمل‌ونقل درون‌شهری تلاش زیادی برای بهبود کیفیت خدمات و تردد عبور و مرور انجام شد که در این زمینه توفیقاتی حاصل شده؛ اما باید ادامه پیدا کند.

    وی ادامه داد: ساخت اتوبوس به دلایل مختلف در کشور کاهش‌یافته و تولید آن نسبت به نیاز کشور جوابگو نیست. موانع اداری نیز بر سر راه واردکردن اتوبوس هست که کار را مشکل کرده است.

    محمد نورصالحی خاطرنشان کرد: کلان‌شهرها برای رفع نیازهای خود در این زمینه در تلاش هستند، مدیریت شهری اصفهان نیز سال گذشته و امسال منابع خوبی برای این امر پیش‌بینی کرد که لازم است با کمک دولت نیاز کشور در طرق دیگر مانند واردکردن اتوبوس‌های شهری رفع شود.

    وی با بیان اینکه حمل‌ونقل بین‌شهری نیز امروز با مشکلات زیادی روبرو است، گفت: تعداد اتوبوس‌ها به مقصد دیگر شهرها کاهش‌یافته درحالی‌که درگذشته مردم در کشور با فراوانی اتوبوس برای تردد بین‌شهری روبرو بودند. اکنون مردم در اوج سفرها قادر به دریافت بلیط نیستند.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: در حمل‌ونقل هوایی نیز روزانه پروازهای متعددی وجود داشت و کسانی که سفر اداری و تجاری و دانشگاهی داشتند می‌توانستند سریع بلیط تأمین کنند، درحالی‌که مدتی است دراین‌خصوص مضیقه وجود دارد به‌طوری‌که حتی برای ماه‌های آینده هم تهیه بلیط مشکل شده است.

    وی اظهار کرد: از گذشته این ناوگان در اختیار بخش خصوصی بوده است و مشکلات موجود سبب کاهش توان‌بخش خصوصی در این زمینه شده است. حل این مشکل بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که باید برای برطرف‌کردن این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط