فونیکسریمکسبهتام

شریعتمداری در جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو:

مقام معظم رهبری از مهمترین حامیان صنعت خودروسازی کشور است

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه مقام معظم رهبری از مهمترین حامیان صنعت خودرو سازی کشور است، گفت: باید از حقوق اساسی مردم در کنار صحبت از مظلومیت صنعت خودرو دفاع کرد و نباید زمینه‌های سو استفاده و کلاهبرداری از خریداران خودرو فراهم شود.

مقام معظم رهبری از مهمترین حامیان صنعت خودروسازی کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری در پنجاه و سومین جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو که روز یکشنبه برگزار شد، صنعت خودروی کشور را صنعتی پیشران، پیشتاز و تأثیرگذار در ارزش افزوده و تولید ناخالص داخلی کشور دانست و افزود: این صنعت علی‌رغم همه محدودیت‌ها و افت و خیزهایی که داشته ، اما اقدامات قابل توجهی از ابتدای انقلاب تاکنون ارایه داده است و درباره خدمات این حوزه نباید بی انصافی کرد.
    باید از حقوق مردم در کنار مظلومیت صنعت خودرو دفاع کرد
    وی با تأکید بر این موضوع که باید از حقوق اساسی مردم در کنار صحبت از مظلومیت صنعت خودرو دفاع کرد، گفت: مردم از بیرون به این صنعت نگاه می‌کنند و حق دارند که از خودروی با کیفیت و ایمن برخوردار شوند و ما وظیفه داریم که احساس مردم از صنعت خودرو را جدی بگیریم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قاچاق در حوزه خودرو به راحتی دیگر حوزه‌ها و محصولات نیست، تصریح کرد: صنعت خودرو سازی از حمایت قابل توجهی برخوردار است و امروز رقم واردات در حوزه خودرو نیز به نسبت واردات کل کشور رقم ناچیزی است. همچمین هیچ کدام از صنایع کشور دارای سلسله جلسات منظم و مداومی در حوزه سیاستگذاری و نظارت مانند این جلسه نیستند، که این خود گویای حمایت از این صنعت است.
    سند راهبردی صنعت خودرو، پتانسیل ها و شرایط موجود خاص کشور را لحاظ  کند
    شریعتداری  با تاکید بر اینکه برنامه راهبردی صنعت خودرو باید توجه به پتانسیل های موجود کشور را   مورد تأکید قرار دهد، گفت: برنامه یعنی روش رسیدن به اهداف تعیین شده در یک زمان بندی معین و برنامه راهبردی صنعت خودرو نیز باید مشخص کند که بر مبنای ظرفیت‌های موجود به چه اهدافی می‌خواهیم دست یابیم. همچنین این سند باید علاوه بر اهتمام به لحاظ کردن پتانسیل ها، شرایط موجود خاص کشور را نیز مورد توجه قرار دهد.
    توجه به قطعه سازی و صادرات در سند راهبردی صنعت خودروسازی
    وی بر لزوم توجه به قطعه سازی و صادرات در سند راهبردی توسعه صنعت خودروسازی کشور نیز اشاره کرد و افزود: پیش بینی‌ها باید معقولانه و متکی به واقعیت‌های موجود در فضای اقتصاد و سیاست کشور مد نظر گرفته شود.
    مقام معظم رهبری از مهمترین حامیان صنعت خودرو سازی کشور است
    وزیر صنعت، معدن و تجارت مقام معظم رهبری را از مهمترین حامیان صنعت خودرو سازی کشور دانست و تصریح کرد: ایشان تاکنون درباره نارضایتی در این حوزه سخن به میان نیاوردند و برای اولین بار چندی پیش در خصوص ایمنی و سهم خودروسازی از حوادث جاده ای صحبت کردند که در همین راستا نیز به آقای صالحی نیا ابلاغ دادیم تا موضوع را مورد بررسی ویژه قرار دهند تا سهم مجموعه ما از آسیب های جاده ای کاهش یابد و  مجموعه سازمان ملی استاندارد نیز باید ایمنی و حفظ جان مسافران و مردم را به عنوان اولویت اول خود  تعریف کند.
    شریعتمداری با اشاره به اینکه مونتاژ در صنعت ، دیگر موضوع مورد اشاره مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: مقام معظم رهبری در موضوعات کیفی و کارشناسی بازخورد و جمع بندی مجموعه ای از گزارش های کارشناسی دریافت شده را برای بهبود امور و توجه مسؤولین ذی ربط  در فضای عمومی جامعه مطرح می کنند و در این رابطه نیز که مخاطب مجموعه ما بود باید اهتمام و توجه ویژه ای انجام دهیم.
    گام های خوب ایدرو در زمینه استفاده از روش‌های طراحی و مهندسی نوین دنیا
    وی با طرح این نکته که سند راهبردی صنعت خودرو کشور، بر اساس یک برنامه زمان بندی شده با همکاری تشکل ها، مراکز تحقیقاتی  و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کندگان مورد بررسی مجدد قرار گیرد، اضافه کرد: باید از روش ها و تکنیک های مدیریت، طراحی و مهندسی که در کشورهای توسعه یافته دنیا مورد استفاده قرار گرفته است، ما نیز استفاده کنیم که در همین راستا ایدرو گام‌های خوبی برداشته است و در این سند راهبردی نیز باید مشخص شود که از لحاظ استفاده از نوآوری و فناوری های نوین در حوزه صنعت خودرو در چه وضعییتی قرار داریم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با مطرح کردن این موضوع  که شرکت های خودرو سازی در حوزه مالکیت و مالی نیز دارای مشکلات و آسیب هایی هستند، تصریح کرد: موضوع تأمین منابع برای فعالیت در سند راهبردی صنعت خودرو نیز مورد لحاظ واقع شود و جمع بندی گزارش های ارایه شده با تمامی جزئیات برای اتخاذ یک تصمیم مشترک با نظام بانکی کشور موثر است.
    نباید زمینه‌های سو استفاده و کلاهبرداری از خریداران خودرو فراهم شود
    شریعتمداری همچنین، تصریح کرد: باید در سند راهبردی توسعه صنعت خودرو تصمیماتی اتخاذ شود تا زمینه های سو استفاده و کلاهبرداری از مردم  فراهم نشود و این موارد دیگر اتفاق نیفتند. همچنین برای این سند راهبردی باید پیوست فرهنگی و اطلاع رسانی لحاظ شود.
    لزوم تحول تکنولوژیکی در صنعت قطعه سازی کشور
    وی با تأکید بر این موضوع که در تکنولوژی و ماشین آلات صنعت قطعه سازی کشور باید تحول به وجود آید، افزود: سازمان ملی استاندارد استاندارد سازی قطعات را به عنوان یکی از وظایف محوله خود مورد توجه و لحاظ قرار دهد و در زمینه ایمنی و جان مردم به هیچ وجه نباید کوتاه آمد، اما در دیگر زمینه ها می‎توان با رعایت یک برنامه زمان بندی شده کارها را به جلو برد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو