فونیکسریمکسبهتام

الویری:

تولید موتور سیکلت های کاربراتوری بر آلودگی هوای تهران دامن می زند

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت:موتورسیکلت های کاربراتوری نقش قابل توجهی بر آلودگی هوا دارند از این رو باید موتور سیکلت های برقی جایگزین آن شوند.

تولید موتور سیکلت های کاربراتوری بر آلودگی هوای تهران دامن می زند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی الویری عضو کمیسیون برنامه و بودجه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در هفدهمین جلسه رسمی شورای شهر اظهار داشت: آخرین مصوبات در رابطه با کاهش آلودگی هوا، به 23 مرداد ماه سال جاری برمی‌گردد که در تاریخ مذکور به تصویب رسید.
    وی ادامه داد: بر اساس مصوبات فوق، سازمان حفاظت محیط زیست، مسئولیت نظارت بر اجرای مصوبات مربوط به برنامه های کاهش آلودگی هوا و قانون هوای پاک را بر عهده دارد.

    عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در زمینه فعالیت های دستگاه‌های اجرایی مختلف برای کاهش آلودگی هوا، کارگروهی تشکیل شد که برنامه ریزی برای کاهش آلودگی کلانشهرها از جمله وظایف آنها به شمار می‌رود.

    الویری با اشاره به نقش موتور سیکلت های کاربراتوری بر آلودگی هوای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر تهران که در سال 86 به تصویب رسیده است، شماره بندی و تولید هر گونه موتور سیکلت کاربراتوری ممنوع است و باید موتور سیکلت های برقی جایگزین آن شوند.

    وی تاکید کرد: طبق مصوبه سال 86 مقرر شده بود که سازمان حفاظت محیط زیست با ارائه و پیگیری طرح های موضوعی، شامل جلوگیری از افزایش آلودگی هوای شهر تهران، جلوگیری از افزایش آلودگی های صوتی، مدیریت جامع پسماندهای شهری و طرحهایی این چنینی در جهت کاهش آلودگی هوای شهرهای اقدام کند.

    عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش بخشی از آلودگی هوا، از طریق جایگزینی موتور سیکلت های برقی به جای موتور سیکلت های کاربراتوری اقدام کند که هنوز هیچ حرکتی در این زمینه صورت نگرفته است.

    وی یادآور شد: علی رغم آلودگی هوای شهر تهران، در حال حاضر مصوبات فوق به خوبی اجرا نمی شوند و روند پلاک گذاری و تولید موتور سیکلت های کاربراتوری همچنان ادامه دارد.

    هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در این خصوص عنوان کرد: نمی توان گفت که سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه اقدامی نکرده است، بلکه بهتر است بگوییم اقدامات انجام شده در زمینه کاهش آلودگی هوا، کافی و موثر نبوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط