فونیکسریمکسبهتام

۱۰ دلیل برای خرید قطعات اصلی هیوندای / بخش سوم: صافی بنزین

عصر خودرو- این روزها تنوع گسترده‌ای از قطعات یدکی محصولات هیوندای در بازار قطعات یدکی کشور وجود دارد و البته آسان موتور به‌عنوان نماینده رسمی هیوندای در ایران، قطعات اصلی (Genuine) محصولات هیوندای را عرضه می‌کند.

۱۰ دلیل برای خرید قطعات اصلی هیوندای / بخش سوم: صافی بنزین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، قیمت قطعات یدکی موجود در بازار ممکن است از قطعات اصلی عرضه شده توسط آسان موتور پایین‌تر باشد اما آیا خرید این قطعات با قیمت پایین‌تر مقرون به‌صرفه است؟ در این بخش صافی بنزین را به‌عنوان یک قطعه مهم در کارکرد موتور خودرو بررسی می‌کنیم.

    استفاده از قطعه اصلی می‌تواند ضامن سلامتی و طول و عمر خودرو شود و در هزینه‌های نگهداری خودرو  در درازمدت صرفه‌جویی کند. لذا  پرداخت چند درصد بیشتر بابت قطعات (مصرفی) اصلی در مقابل قطعات مصرقی  تقلبی محصولات هیوندای با این استدلال قابل توجیه می باشد.

    خطر استفاده از صافی بنزین تقلبی: کاهش توان موتور، عبور ذرات ریز و گرفتگی انژکتور، رسوب در سیستم سوخت‌رسانی، فشار به پمپ‌بنزین و خطر سوختگی آن، مشکلات در روشن شدن خودرو، کاهش کشش موتور در سرعت‌های بالا و مسیرهای شیب‌دار
    صافی بنزین، فیلتری کوچک در مسیر سیستم سوخت‌رسانی است که وظیفه دارد جلوی عبور ذرات ریز داخل بنزین باک را بگیرد و بنزین پاک را به سمت موتور ارسال کند.

    بنزین موجود در باک همواره ذرات ریزی به همراه دارد که ناشی از رسوبات مخازن، لوله‌ها و تانکرهای نفت‌کش است. این ذرات ریز در زمان سوخت‌گیری وارد باک خودرو می‌شوند و از طریق سیستم سوخت‌رسانی به موتور می‌رسند. وجود چنین ذراتی باعث گرفتگی سوراخ‌های ریز انژکتورها می‌شود، امری که درنهایت افت توان موتور را به دنبال دارد. گرفتگی انژکتور از سوی دیگر باعث می‌شود موتور در زمان روشن شدن با مشکل مواجه شود ضمن آنکه در زمان تردد در مسیرهای شیب‌دار، چنین موتورهایی از توان و کشش لازم برخوردار نیستند چراکه به دلیل گرفتگی انژکتورها، سوخت کافی به موتور نمی‌رسد و به همین دلیل فشار اضافی به موتور وارد می‌شود.
    برای جلوگیری از این موضوع، از صافی بنزین در مسیر سوخت‌رسانی استفاده می‌شود تا جلوی عبور این ذرات را بگیرد. فیلترهای تقلبی، به دلیل مناسب نبودن طراحی و جنس فیلتر، اجازه عبور ذرات ریز را می‌دهند که درنهایت باعث گرفتگی انژکتورها می‌شود. از سوی دیگر بعضی از این صافی‌ها ساختار بیش از حد فشرده‌ای دارند که مانع از عبور مناسب جریان بنزین شده و درنهایت توان موتور را کاهش می‌دهند. در صافی‌های اصلی، بافت فیلتر و ابعاد آن به شکلی است که از یک‌سو به‌خوبی می‌تواند جلوی عبور ذرات ریز را بگیرد و سوی دیگر مانع از عبور بنزین نمی‌شود.

    همه این‌ها در حالی است که اختلاف قیمت بسیار کمی میان صافی‌های بنزین اصلی محصولات هیوندای که توسط آسان موتور عرضه می‌شود و نمونه‌های تقلبی آن است اما استفاده از صافی‌های تقلبی و غیر اصلی غیر از آسیب به سیستم سوخت‌رسانی، باعث فشار به موتور خودرو نیز خواهد شد.

    با خرید قطعات اصلی هیوندای از خودرو خود محافظت کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو