فونیکسریمکسبهتام

اعلام نرخ پارکینگ و میزان تردد

آخرین وضعیت ترافیکی مرز مهران

عصر خودرو- مشخص شدن نرخ پارکینگ، میزان تردد در پایانه مرزی، بازدید مسئولان کشوری و...از مهمترین اخبار حوزه اربعین در مرز بین المللی مهران است.

آخرین وضعیت ترافیکی مرز مهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، علیرضا شیروی سخنگوی شورای اطلاع رسانی ستاد اربعین استان ایلام امروز در مرز مهران گفت: در روز هفتم آبانماه96، 46هزار و 400 زائر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

    وی افزود: از این تعداد 40هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات از مرز مهران خارج و شش هزار و600 نفر، از طریق این مرز وارد کشور شده اند.

    سخنگوی شورای اطلاع رسانی ستاد اربعین ایلام همچنین اعلام کرد: هزینه پارکینگ های شهر مهران به ازای هر خودرو 30 هزار تومان است.

    لزوم احداث ایستگاه اسکان اضطراری در جاده های منتهی به مهران

    احمد کرمی مدیر کل مدیریت بحران استان ایلام نیز اعلام کرد: ایستگاه های اسکان اضطراری در مسیر منتهی به مهران به منظور اسکان زائران در زمان بارش های جوی باید ایجاد شود.

    وی گفت:  استقرار 12 فروند بالگرد در استان در ایام اربعین و  ایجاد بیش از 84 ایستگاه ثابت و سیار امداد جاده در محور مهران انجام می شود.

    بازدید مسئولان ناجا از مرز مهران

    سردار محسن فتحی زاده جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در بازدید از مرز مهران گفت: تردد زائران بدون ویزا امکان پذیر نیست.

    وی گفت: در مرزهای چهارگانه روادید و گذرنامه صادر نمی شود و مرز خسروی همچنان بسته است.

    75 درصد مسیر چهارخطه ایلام به مهران تا فردا زیر بار ترافیک می رود

    خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در جربان بازدید از مسیر ارتباطی ایلام به مهران گفت:550 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه های ارتباطی منتهی به چهار مرز مهران،خسروی،چذابه و شلمچه اختصاص یافته است‌.

    وی گفت: بیش از 75 درصد مسیر چهارخطه ایلام به مهران تا فردا زیر بار ترافیک می رود.

    خادمی تصریح کرد: بیش از 150 میلیارد تومان برای توسعه این مسیر اختصاص یافته است.

    در مهران برای 150هزار خودرو پارکینگ پیش بینی شده است

    قاسم سلیمانی دستکی استاندار ایلام نیز گفت: پارکینگ های اربعین در ورودی شهر مهران و برکت در پنج کیلومتری پل زائر دو پارکینگ رسمی مهران بوده که 24ساعته توسط 300نگهبان کنترل می شوند.

    وی گفت:  زیرساخت های لازم همچون  آبرسانی، برق، سرویس های بهداشتی و اسکان در دو پارکینگ اصلی مهران پیش بینی شده است.

    وی افزود:  پارکینگ های خصوصی و همچنین ادارات و نهادها در مهران سازماندهی شده اند.

    سلیمانی اظهار داشت: نرخ پارکینگ ها در مهران از یک روز پارک تا هر مدت زمانی 30 هزار تومان تعیین شده است.

    تردد 250 هزار زائر از مرز مهران/ترافیک سنگین اما روان است

    مراد ناصری فرماندار مهران نیز گفت: از ابتدای ماه صفر تا امروز بیش از 250 هزار زائر از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده اند.

    وی  ادامه داد: روزانه بیش از 25 هزار نفر از عاشقان سرور و سالار شهیدان مرز مهران را برای حضور در مراسم اربعین حسینی انتخاب می کنند.

    ناصری وی با بیان اینکه تردد از مرز مهران فقط با گذرنامه و ویزا امکان‌پذیر است، گفت: ویزا در مرز صادر نمی‌شود و افراد فاقد مدارک وارد مهران نشوند.

    وی  ادامه داد: ترافیک در مسیرهای منتهی به مهران و پل زائر سنگین اما روان است و خوشبختانه مشکل ترافیکی خاصی وجود ندارد.

    توصیه ها و هشدارهای پلیسی در سفر اربعین حسینی (ع)

    رئیس پلیس آگاهی استان ایلام با بیان اینکه نیروی انتظامی با تمامی امکانات و تجهیزات تخصصی امنیت زائران اربعین حسینی (ع)  را تأمین می کند، گفت: توصیه ها و هشدارهای پلیسی در این سفر معنوی می تواند گره گشا باشد.

    سرهنگ علی مهری با بیان اینکه روادید  فقط به صورت انفرادی صادر می شود، گفت: مواظب تبلیغات دروغین برخی سایت ها و موسسات در مورد سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین به صورت گروهی و با کمترین قیمت ویزا و سریع ترین زمان باشید، زیرا در این گونه موارد احتمال کلاهبرداری متصور است.

    وی افزود: مدارک هویتی غیر مرتبط با سفر اربعین را به همراه خود نبرید و در هنگام سفر، هر فرد باید گذرنامه و روادید خود را شخصا به همراه داشته باشد.

    رئیس پلیس آگاهی استان ایلام یادآور شد: به هیچ عنوان رمز عابر بانک خود را بر روی کارت درج نکنید و مدارک، کارت عابر و وجوه نقد خود را در جیب های مختلف بگذارید تا در صورت مفقود شدن همه آنها باهم مفقود نشود.

    وی تصریح کرد: زائران در مبادی ورودی و خروجی با مأموران کنترل مرزی و نهادهای امنیتی و انتظامی تعامل و همکاری های لازم را داشته باشند و از بحث و جدل با آنان پرهیز کنند.

    سرهنگ مهری از زائران خواست در مکان های شلوغ مانند اتوبوس، مراکز خرید، زیارتگاه ها، پارک ها و ... مراقب وجه نقد، مدارک و سایر اموال با ارزش داخل جیب یا کیف خود باشند تا مانع سرقت ، توسط افراد فرصت طلب و سارقان شوند.

    وی گفت: خودروها و وسایل نقلیه را در پارکینگ  هایی که با نیروی مناسب طراحی شده  و در ورودی شهر مهران است پارک کرده و حتماً ضمن استفاده از وسایل ایمنی ضد سرقت از بستن در خودرو اطمینان حاصل کنند.

    رئیس پلیس آگاهی استان ایلام یادآور شد: زائران عزیز باید توجه داشته باشند که هیچگاه گوشی تلفن همراه خود را در اختیار دیگران به ویژه افراد ناشناس قرار ندهند؛ گوشی را برای شارژ رها نکنند و برای تعویض سیم کارت از عوامل یا زائران ایرانی مورد اطمینان کمک بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط