فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده رقابت با ایران خودرو و سایپا هستند

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تقویت بخش خصوصی برای ورود به صنعت خودرو گفت که خیلی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آمادگی دارند که به رقیبی برای ایران خودرو و سایپا تبدیل شوند.

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده رقابت با ایران خودرو و سایپا هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  عبدالله رضیان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگویی اظهار داشت: صنعت خودرو وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده چراکه فضای رقابتی نسبی ایجاد شده و قراردادهای جدیدی با سیتروئن، رنو و پژو منعقد شده و وضعیت دو شرکت سایپا و ایران خودرو هم تا حدودی بهتر است.

    وی افزود: البته هنوز نمی توان گفت که کیفیت خودروهای ما با بازار جهانی رقابت پذیر شده ولی با فشارهایی که مجلس آورده و شرایطی که پیش آمده تا حدود زیادی رضایتمندی مردم در صنعت خودروی داخلی بهبود پیدا کرده است. شاید یکی از دلایل آن تنوع محصولات سایپا و ایران خودرو باشد.

    این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت 800 هزار نیروی کار در صنعت قطعه سازی خودرو تصریح کرد: یکی از چالش‌های جدی که در صنعت خودرو داریم همین است که آیا می توانیم این ظرفیت را از دست بدهیم و بگوییم مردم محصولات تولید کشورهای دیگر را با قیمت پایین استفاده کنند. طبیعتا نمی توانیم ظرفیت اشتغال در قطعه سازی را از بین ببریم. ما باید با توجه به این ظرفیت برای صنعت خودرو برنامه ریزی کنیم.

    رضیان با تاکید بر ضرورت تقویت بخش خصوصی برای ورود به صنعت خودرو یادآور شد: خیلی از سرمایه گذاران بخش خصوصی آمادگی این را دارند که به رقیبی برای ایران خودرو و سایپا تبدیل شوند. البته یک قسمت از کار این دو شرکت واردات خودرو شده در حالیکه نگاه ما این است که کار این‌ها تولید خودرو باشد و بالای 30 درصد از ظرفیت خودرو سازی هم در داخل کشور انجام شود. اگر این اتفاق بیفتد صنعت خودرو می تواند رقابت پذیر باشد.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بخش‌های مختلفی را در کنار ایران خودرو و سایپا ایجاد کنیم که جمع آنها بتواند در صنعت خودروی داخلی ایجاد رقابت کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو