فونیکسریمکسبهتام

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو مطرح کرد:

۹۰ درصد تعمیرگاه های موجود در شهر بدون مجوز هستند

عصر خودرو- نیک آیین گفت: براساس آمار های اقتصادی موجود که حکایت از وجود رکود حاکم بر بازار است صنف تعمیرکاران هم از این امر مستثنی نیستند و در شرایط کساد قرار دارند.

۹۰ درصد تعمیرگاه های موجود در شهر بدون مجوز هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا نیک آیین رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: طبق آمارهای موجود که حاکی از وجود رکود حاکم بر بازار بوده صنف تعمیرکاران خودرو هم اکنون در شرایط کسادی شدیدی قرار دارند.

    وی ادامه داد: تعمیرخودروهای سنگین از جمله فعالیت های اصلی این صنف بوده و با توجه به اینکه بخش زیادی از پروژه های عمرانی و ساخت و ساز که در گذشته کلید خورده بود متوقف شده، عملا فعالیت ماشین های سنگین هم کاهش پیدا کرده  و به همین سبب، این خودروها دیگر نیازی به تعمیر نخواهند داشت.

    این رییس اتحادیه با اشاره به ورود بی رویه تولیدات بی کیفیت به کشور افزود: کالاهای بی کیفیت خارجی که توسط تولیدکنندگان ضعیف کشور های دیگر ساخته شده شباهت زیادی با نمونه اصلی دارند که تشخیص آن برای تعمیر مشکل بوده و این امر موجب آسیب رسانی به خودروی مشتریان می شود.

    نیک آیین با توجه به اینکه حدود 4 میلیون خودرو در سطح شهر در حال تردد بوده که بخش زیادی از این میزان سهم خودروهای داخلی و بخش قابل توجه باقی مانده از آن خودروهای چینی است تصریح کرد: عمده ی خودروهای داخلی و چینی به سبب بررسی های بعمل آمده از سازمان های کنترل کیفی، از کیفیت اندک برخوردار بوده به همین سبب به دفعات، به نمایندگی ها مراجعه می کنند و بعد از پایان زمان گارانتی این خودرو ها، به سراغ واحد های صنفی خواهند رفت.

    وی در این خصوص بیان کرد: بخش زیادی از خودروهای چینی که روانه تعمیرگاه می شوند هم اکنون در بازار با کمبود قطعه مواجه هستند و از طرفی دیگر قطعات موجود این خودرو در بازار اصلی نبوده که پس از تعویض، عمدتا اتومبیل های چینی دچار مشکل می شوند که این امر  موجب عدم نظارت کافی سازمان های نظارتی بر کیفیت و اصالت این قطعات وارداتی شده است.

    رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه میزان شکایات مردم از برخی واحد های صنفی بسیار زیاد بوده که این اواخر بر تعداد آنها نیز افزوده شده تصریح کرد: متاسفانه حدود 90 درصد از واحدهای موجود، بدون جواز به فعالیت می پردازند و به علت اینکه این تعمیرگاه ها به صورت اجاره ای هستند به سرعت اقدام به جابجایی می کنند و به همین سبب، یافتن و اعمال قانون بر تعمیرگاه های بی مجوز زمان بر و مشکل بوده اما هم اکنون، یک تیم بازرسی از طرف اتحادیه تعمیرکاران خودرو در سطح شهر در حال پیگیری  است.

    علیرضا نیک آیین در این خصوص ادامه داد: حدود 4 هزار و 500 واحد صنفی جواز دار در سطح شهر وجود دارد به همین سبب مردم باید از برخورداری آن واحد از جواز، کسب آگاهی پیدا کنند، سپس درصدد مراجعه برآیند، البته اتحادیه هم دست به کار شد و از افراد درخواست کرده که مجوز خود را در موقعیت رؤیت به مراجعین ارائه دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو