فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

ریزنمرات خودروسازان در هفت ماه

عصر خودرو- آمار تولید هفت ماه منتهی به مهر سال جاری خودروسازان از افت تولید پرتیراژهای قدیمی جاده مخصوص حکایت دارد.

ریزنمرات خودروسازان در هفت ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اجرای استانداردهای 85 گانه عمده دلیلی است که می توان افت تولید پرتیراژها را به آن نسبت داد و با توجه به استانداردهای جدید می توان گفت با نزدیک شدن به زمان اجرای این استانداردها شاهد افت بیش از پیش پرتیراژهای جاده مخصوص خواهیم بود. کارنامه تولید خودروسازان بیانگر آن است که تولید پراید به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی توقف تولید در سال آینده، طی 7 ماه سال جاری نزولی بوده و با این شرایط می توان گفت سایپا سعی دارد تا به مرور تولید این خودرو پرتیراژ را متوقف کند. تولید پراید در مدت زمان مورد بررسی  نسبت به مدت مشابه سال قبل افت نزدیک به 11 درصدی داشته و مجموع تولید این محصول پرطرفدار به 124 هزار و 352  دستگاه رسیده است.  

    علاوه بر پراید با اعلام استانداردهای جدید زمزمه ها از توقف تولید پژو 405 از سال آینده نیز حکایت دارد، فعالان صنعت خودرو معتقدند پژو405  نیز توان پاس کردن استانداردهای جدید را ندارد به همین دلیل احتمالا تولید این خودرو نیز سال آینده متوقف خواهد شد. براساس آمار اعلام شده پژو 405 با توجه به تیراژ 81 هزار و 454 دستگاهی‌اش طی 7 ماه نخست امسال، افت 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. بررسی آمار اعلام شده بیانگر آن است که افت تولید خودروسازان در مدت زمان مورد بررسی تنها به خودروهای پرتیراژ قدیمی بازنمی گردد؛ بطوریکه آمار اعلام شده از تداوم روند کاهشی تولید رانا نیز حکایت دارد. براساس آمار اعلام شده تیراژ تولید رانا در هفت ماه منتهی به مهر سال جاری برابر با 4 هزار و 100 دستگاه بوده که افتی حدود 39 درصد داشته است.

    از افت تولیدی ها که بگذریم آمارها از تولید لاکپشت‌وار پژو 2008 اولین خودروی برجامی حکایت دارد و با توجه به داده های اعلام شده می توان گفت تولید این خودرو از برنامه پیش بینی شده بسیار فاصله دارد. براساس آمار اعلام شده در هفت ماه منتهی به مهرماه  تنها چهار دستگاه پژو 2008 در ایران خودرو مونتاژ شده است. این در شرایطی است که ایران خودرو 16 هزار دستگاه از این محصول را پیش فروش و وعده تحویل آنها را تا پایان مرداد ماه سال آینده داده است. 

    مجموع تولید خودروسازان

    مجموع آمار تولید خودرو بیانگر آن است که در مدت زمان مورد بررسی در مجموع 701 هزار و 677 دستگاه انواع محصولات سواری در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی نزدیک به 19 درصد داشته اند. با توجه به آمار اعلام شده می توان گفت تولید ایران خودرویی ها تا پایان مهر‌ماه سال‌جاری با تولید 384 هزار و 80 دستگاه خودروی سواری توانستند رشد بیش از 16 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کنند. سایپایی ها نیز با تولید 190 هزار و 895 دستگاه انواع محصولات سواری در 7 ماه سال جاری توانستند رشد نزدیک به 17 دردصد را ثبت کنند.اما پارس‌خودرویی ها نیز در مدت زمان مورد بررسی توانسته با تولید 126 هزار و 702 دستگاه انواع خودروهای سواری، رشد 28.5 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کند.

     

    نویسنده: مژگان نعیمی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو