فونیکسریمکسبهتام

رئیس جمعیت هلال احمر:

بازگشایی مرز خسروی، تردد پایانه‌های مرزی‌ دیگر را کم می‌کند

عصر خودرو- رئیس جمعیت هلال احمر پس از بازدید از پایانه‌های مرزی ایران و عراق به تشریح وضعیت این پایانه‌ها و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی پرداخت.

بازگشایی مرز خسروی، تردد پایانه‌های مرزی‌ دیگر را کم می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، علی‌اصغر پیوندی پس از بازدید از پایانه‌های مرزی ایران و عراق که زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از آنها تردد می‌کنند، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شرایط مرز خسروی در استان کرمانشاه اظهار کرد: مرز خسروی اولین مرزی بود که امروز از آن بازدید کردیم و خوشبختانه از سوی هلال احمر زیرساخت‌های بسیار خوبی در این مرز آماده شده است ولی به علت اینکه عراق هنوز اجازه ورود از این مرز را نداده است فعلا این زیرساخت‌ها بی‌استفاده باقی مانده است. اگر عراق رضایت به بازگشایی مرز بدهد به علت عبور و مرور از مرز خسروی از حجم پایانه‌های دیگر کاسته خواهد شد.

    رئیس جمعیت هلال احمر در مورد شرایط مرز مهران گفت: در این مرز تجمع نسبتا بیشتری وجود دارد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا مشکل خاصی پیش نیاید البته با توجه به جمعیت زیادی که تردد می‌کنند بعضا گلایه‌هایی وجود دارد.

    وی با اشاره به مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به فضای معنوی که در این دو مرز وجود دارد شرایط ویژه‌ای بین زائران ایجاد شده است و در کل خوشبختانه در این دو مرز نیز وضعیت قابل قبول است.

    پیوندی با اشاره به امکانات مورد استفاده برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: پنج بالگرد و 30 آمبولانس در پایانه‌های مرزی همچنین 69 آمبولانس در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان در نظر گرفته شده است همچنین 8500 نفر نیروی انسانی کمک‌رسانی می‌کنند و امیدواریم که با حضور این افراد شرایط خوبی برای زائران ایجاد شود.

    وی اضافه کرد: هلال احمر تا حد امکان سعی کرده است شرایط مورد رضایتی را برای زائران ایجاد کند.

    رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات داخل خاک عراق نیز گفت: در خاک عراق نیز وضعیت خوب است و درمانگاه‌ها و چادرهایی که تعبیه شده شرایط خوبی دارند همچنین هلال احمرعراق هماهنگی‌های خوبی با ما داشته است تا بتوانیم وضعیت مناسبی را ایجاد کنیم و در حال حاضر تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در خاک عراق مستقر هستند. بیمارستان‌های کربلا و نجف نیز شرایط مناسبی دارند.

    پیوندی افزود: متاسفانه گاهی تصادف‌هایی هم در این مسیر رخ داده است که البته برای برگشت فکرهایی کرده‌ایم تا این مشکلات کمتر شود.

    وی با بیان اینکه مدت آماده‌باش نیروهای هلال احمر نسبت به سال گذشته از 10 روز به دو هفته رسیده است، گفت: نیروهای هلال احمر از 7 آبان در آماده باش هستند و امیدواریم در طول این زمان لااقل از طرف جمعیت هلال احمر مشکل خاصی وجود نداشته باشد. با این حال سعی می‌کنیم گله‌هایی هموطنان را در نظر بگیریم تا بتوانیم در سال آینده از آنها بکاهیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو