فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور اصفهان:

برخورد با خودروهای دودزا در اصفهان ۳۱ درصد افزایش یافت

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: امسال با افزایش ۳۱ درصدی برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی روبرو بوده‌ایم.

برخورد با خودروهای دودزا در اصفهان ۳۱ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ رضا رضایی با اشاره به تشدید اجرای طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در اصفهان اظهار داشت: این طرح با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و به منظور کاهش آلودگی هوا  اجرایی می‌شود.

    وی  با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امکان تکرار شرایط اینورژن در اصفهان دور از انتظار نیست، افزود: دود حاصل از احتراق سوخت وسایل نقلیه دودزا به عنوان مهم‌ترین عامل آلودگی هوا شناخته شده چرا که تولید گازهای سمی مونوکسیدکربن و اکسید گوگرد و بسیاری از ترکیبات آلوده کننده دیگر با تاثیر بر روی دستگاه تنفسی و اندام‌های بدن، به ویژه در میان اطفال و سالمندان، سلامتی انسان و محیط زیست را به شدت به خطر می‌اندازد.

    وی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به اقدامات فرهنگسازی صورت گرفته با افزایش 31 درصدی برخورد با خوردهای دودزا و فاقد معاینه فنی روبرو بوده‌ایم، اضافه کرد: همچنین رانندگان آن دسته از وسایل نقلیه ‌ای که سال ساخت خودروی آنان از چهار سال گذشته است، می‌بایست با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به معاینه خودروی خود و به ویژه کنترل میزان آلایندگی و رفع عیب و نقص احتمالی آن اقدام کنند.

    سرهنگ رضائی با بیان اینکه پلیس مصمم به اجرای دقیق و قاطع طرح برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی است گفت: پلیس بر سر سلامت مردم با هیچ کس تعارفی ندارد و هیچگونه مماشاتی با رانندگان این گونه خودروها صورت نخواهد گرفت.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر اصفهان 9 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در قالب 14 خط مکانیزه فعالیت دارند، افزود: همچنین دو مرکز معاینه فنی موتورسیکلت و یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نیز در شهر اصفهان در دست بهره‌برداری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو