فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو ۹۶ (۱۳)

برجام مشکلات صنعت خودرو را به حداقل کاهش داد

عصر خودرو- یک فعال صنعتی تولیدکننده لوازم خودرویی با ابراز خشنودی از اجرایی شدن برجام، آن را به مثابه مسکّنی برای بخش صنعت کشور توصیف کرد که سایه تعطیلی های وسیع و تعدیل نیروها را از سر آن برطرف کرد.

برجام مشکلات صنعت خودرو را به حداقل کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «محمد تیموری» امروز (سه شنبه) در جریان دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران   از کمبود نقدینگی برای توسعه فعالیت ها، تولید و سرمایه در گردش مورد نیاز، همچنین سود بالای تسهیلات بانکی به عنوان مهمترین مشکلات فراروی فعالان تولیدی خود یاد کرد.
    وی که در زمینه تولید چراغ و آیینه انواع خودروی سواری و باری کوچک فعال است، افزود: امروز تأمین مالی از بانک ها با نرخ های بالا و گاه با سود 30 درصدی میسر می شود که نمی تواند راهگشای بهبود وضع تولید باشد.
    این فعال صنعتی یادآوری کرد که مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل و بخشی از آن را از خارج کشور و کشورهای آلمان، تایوان، کره جنوبی و چین وارد می کند، اما در زمان اعمال تحریم ها شرکت متبوعش به دلیل ناتوانی در تأمین این مواد تا مرز نابودی و تعطیلی کامل پیش رفته بود.
    تیموری ادامه داد: برخی اظهارات دولتمردان وقت از جمله عبارت مشهور «پراید کیلویی چند؟» از سوی رئیس دولت دهم نیز تأثیر سوء مضاعفی بر فعالیت فعالان خودرویی و صنایع وابسته گذاشته بود؛ به طوری که به شرکت ما تا 20 درصد تعدیل نیرو داشته و اضافه کاری های کارکنان را به صفر برسانم؛ موضوعی که مشابه آن را برای بسیاری دیگر از شرکت ها و صنایع شاهد بودیم.
    وی گفت: در زمان تحریم های اقتصادی، قادر به تأمین مواد اولیه پلاستیکی و بی کربنات، همچنین ماشین آلات مورد نیاز این صنعت نبودیم و اگر هم امکان این امر میسر می شد، با چند دست گشتن از طریق واسطه های متعدد امکانپذیر می شد که خود، افزایش هزینه های شرکت را به همراه داشت.
    تیموری همچنین با اشاره به سختی امکان مبادلات بانکی در زمان تحریم ها، اظهار کرد: عمده پرداخت های شرکت به خارجی ها در این زمان از طریق صرافی ها به انجام می رسید که با ریسک ها و مشکلات خاص خود همراه بود.
    وی تصریح کرد: در همین پیوند، اما برجام مسکّنی بر دردهای پرشمار فعالان این صنعت بود که تسهیل در پرداختی ها و تأمین مواد اولیه را به دنبال داشته است.
    این تولیدکننده لوازم خودرویی ادامه داد: اکنون برخی بانک های کوچک و متوسط آسیایی و اروپایی (به طور عمده بانک های آلمانی، ایتالیایی، چینی، کره ای و تایوانی) به گشایش اعتبار برای شرکت ها اقدام می کنند؛ هرچند هنوز نیز به ناچار و به دلیل رفع نشدن کامل تحریم های بانکی ناگزیر از پرداخت در برخی موارد از طریق صرافی ها هستیم.
    وی اضافه کرد: امروز این شرکت تولیدی با پشت سر گذاشتن فشار تحریم ها برای 200 نفر به صورت مستقیم و بیش از 400 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است و حتی برخی محصولات خود را در همکاری با سایپا و ایران خودرو به بازارهای عراق و سوریه صادر می کند.
    این فعال صنعتی بیان داشت: با وجود عرضه تولیدات کیفی، اما به دلیل صادرات اندک خودرویی کشور، نمی توانیم قابلیت های صادراتی مان را به فعلیت در آوریم.
    وی تصریح کرد: ارتقای صادرات کشورمان در گرو تعامل دولت با جهان است و باید اجازه داد سیاست و اقتصاد هر یک در مسیر خود به پیش بروند.
    دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران که بزرگترین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو خاورمیانه محسوب می شود، از روز گذشته (دوشنبه) با حضور منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و با مشارکت هزار و 80 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.
    در این نمایشگاه شرکت ها و نمایندگان 23 کشور از مناطق مختلف جهان، جدیدترین تولیدات و خدمات خود را در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.
    ترکیه، چین، تایوان، کره جنوبی، هند، آلمان، هلند، ایتالیا، دانمارک، بلژیک، لهستان، امارات متحده عربی، اتریش، استرالیا، اسپانیا، ژاپن، سوئد، فرانسه، انگلیس، آرژانتین، رومانی، برزیل و اندونزی کشورهایی هستند که در نمایشگاه قطعات خودرو تهران حضور دارند.
    این نمایشگاه در فضایی افزون بر 35 هزار متر مربع و در 18 سالن نمایشگاهی و فضای باز محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد نشان می دهد.
    دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران تا 25 آبان و هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو