فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

سایه سنگین دولت بر سر خودروسازان

عصر خودرو- کوهکن گفت: اگر دولت سهمش را در خودروسازی‌ها واگذار کند، جوانان ما می توانند با خلاقیت خود به تولید خودرو با تکنولوژی روز دنیا دست یابند.

سایه سنگین دولت بر سر خودروسازان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیش بینی تولید 3 میلیون خودرو در افق 1404 ، اظهار کرد: زمانیکه برای تولید یک محصول در آینده هدف‌گذاری می‌کنیم، به این معناست که میزان نیاز کشور و همچنین صادرات به خارج را در نظر گرفته ایم.

    وی در ادامه افزود: رسیدن به 3 میلیون خودرو در سال، نیازمند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در زمان مناسب و همچنین گسترش صادرات به ویژه به کشورهای منطقه است.

    کوهکن تصریح کرد: هدف گذاری تولید خودرو در سال 1404 یک عدد است و باید ببینیم خودروسازان تا چه اندازه می توانند خود را به این هدف نزدیک کنند.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت:کارخانه های خودروسازی ما به ظاهر دولتی نیست، ولی در جایی که دولت تنها سهم 15 درصدی از یک کارخانه خودروسازی را دارد، باز هم سایه سنگین دولتی ها بر سر تصمیمات خودروساز احساس می‌شود.

    وی بیان کرد: دلیل اصلی که ما توانستیم در صنایع موشکی و نانو به پیشرفت های خوبی دست یابیم این بود که این شرکت ها واقعا خصوصی بودند و توسط جوان های مبتکر اداره می شدند.

    محسن کوهکن اضافه کرد: در صورتیکه دولت سهمش را در خودروسازی‌ها واگذار کند، جوانان ما می توانند با خلاقیت خود و تحقیق و توسعه، به تولید خودروهای جدید با تکنولوژی روز دنیا دست یابند.

    وی تصریح کرد:در مقایسه با خودروسازان کشور کره ما از قابلیت ها و فضای گسترده ای برخورداریم و در صورت فراهم شدن شرایط لازم ، می‌توانیم خودروهایی همسان خودروهای کره ای و یا حتی بهتر از آن تولید کنیم.

    کوهکن در خاتمه یادآور شد: تنها راه رسیدن خودروسازان ایرانی به اهداف کمی و کیفی تعیین شده، برداشته شدن دست قیمومیت دولت از سرکارخانه های تولید خودرو و انتخاب مدیران بر اساس توانایی و تخصص آنها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو