فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس کمیسیون صنایع :

کیفیت و کمیت خودرو داخلی هنوز به شرایط مطلب نرسیده است

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون صنایع گفت: کیفیت، قیمت و کمیت خودرو داخل هنوز به شرایط مطلب نرسیده و همچنان مشکل داریم.

کیفیت و کمیت خودرو داخلی هنوز به شرایط مطلب نرسیده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رضا علیزاده نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس  ضمن انتقاد شدید از بی برنامگی در واردات خودرو گفت: براساس قانون واردات خودرو تنها باید به وسیله افرادی انجام شود که دارای نمایندگی مجاز واردات خودرو باشند، در غیر این صورت واردات آن از راه‌های غیر قانونی بلای جان مصرف کنندگان خواهد بود.
    علیزاده بابیان اینکه متاسفانه مجلس در جریان واردات خودرو قرار ندارد افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید در جریان واردات این خودرو‌ها قرار بیگیرد تا به صورت کارشناسی مشخص کنیم چرا خودرو بدون داشتن خدمات پس از فروش و به صورت مشکوک وارد کشور می‌شود.

    وی با تاکید براینکه اکنون نمی‌توان در مورد واردات خودرو اظهار نظر کرد ادامه داد: باید از وزارت صنایع و معادن و گمرک اطلاعات واردات خودرو را بگیریم و سپس در خصوص آن اظهار نظر کنیم.

    نماینده ورزقان با انتقاد از سخت گیری در واردات گفت: وقتی در واردات سخت گیری می‌کنیم و تعرفه سنگین وضع می‌شود، باید بپذیریم که در کنار آن فساد و رانت هم ایجاد خواهد شد که متاسفانه واردات خودرو یکی از این موارد است.

    عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تعرفه سنگینی که بر واردات خودرو وضع شده است گفت: علاوه بر تعرفه بالا، ممنوعیت بر واردات را نیز وضع کرده ایم، اما نه تنها صنعت داخلی کشور رشد نکرد، کیفیت بالا نرفت و رقابت پذیر نشد، بلکه کیفیت خودرو کشورمان هرگز به سطح ایده ال هم نرسید.

    علیزاده با تاکید بر اینکه کیفیت خودرو داخلی تا اندازه‌ای بهتر شده است اظهار کرد: کیفیت، قیمت و کمیت خودرو داخل هنوز به شرایط مطلب نرسیده و همچنان مشکل داریم.

    وی در خصوص واردات 200 دستگاه خودرو هیبریدی که خدمات پس از فروش ندارند هم بیان کرد: اینکه این خودرو‌ها چگونه و چطور وارد کشور شده، باید بررسی همه جانبه صورت پذیرد و مشخص کنیم که چه دست‌هایی در کار است که خودرو بدین صورت وارد می‌شود و هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد.

    نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خودرو‌های هیبریدی گام بزرگی برای کاهش آلودگی هواست افزود: امروزه تهران و کلانشهر‌های کشور با معضل آلودگی هوا رو به رو هستند و باید از واردات خودرو‌های هیبریدی حمایت کنیم، اما مراقب باشیم که همه چیز کنترل شده باشد.

    وی با تاکید بر اینکه اگر خودرو‌های هیبریدی بدون خدمات پس از فروش وارد شود و برای خریداران هزینه‌های سنگین وارد شود، اقبال عمومی از این قبیل خودرو‌ها کم خواهد شد گفت: این درست نیست که عده‌ای با واردات بی سروسامان خودرو بیاورند و سود‌های کلانی به جیب بزنند و مردم که بایت خرید یک خودرو هیبریدی نزدیک 200 میلیون می‌پردازند، زیان ببینند.

    علیزاده با تاکید بر اینکه مبنای واردات خودرو، داشتن نمایندگی مجاز است گفت: باید همه چیز قانونمند باشد، وقتی قانون نمایندگی مجاز را تعریف کرده، باید مردم از نمایندگی‌های مجاز خرید کنند.

    وی با تاکید بر اینکه نباید دست واردکنندگان را ببندیم گفت: با انحصار مخالفیم به همین دلیل قانون مشخص کرده که واردکنندگان باید از نمایندگی‌های مجاز تاییدیه بگیرند. وقتی این کار را نمی‌کنند و قرار است مصرف کننده زیان ببیند، بهترین روش آن است که جلوی واردات غیر قانونی گرفته شود.

    نماینده ورزقان از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست در صدور مجوز دقت کنند تا خودروی بدون خدمات پس از فروش وارد نشود گفت: گمرک نیز باید هنگام ترخیص نهایت دقت را داشته باشد و اسناد و مدارک را کنترل کند تا اگر اشکالی در این مدارک وجود دارد، مانع واردات خودرو شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو