فونیکسریمکسبهتام

قربانی خبرداد:

کاهش ۱۱ هزار نفری تلفات جاده ای در ۱۰ سال گذشته

دولت برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت ندارد

عصر خودرو- دبیر کل مجمع جهانی راه ها گفت: در سال گذشته، اوج تلفات جاده ای به ۲۷ هزار نفر رسید که با استفاده از راهکارهای مؤثر توانستیم میزان تلفات جاده ای را به ۱۶ هزار نفر کاهش دهیم.

کاهش ۱۱ هزار نفری تلفات جاده ای در ۱۰ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهران قربانی دبیر کل مجمع جهانی راه ها و مدیر کل ایمنی راه ها در سمینار مدیریت ایمنی راه ها با اشاره به اینکهف ایران در بهبودی ایمنی راه ها موفقیت های خوبی در کاهش تلفات رانندگی به دست آورده است اظهار کرد: اوج میزان تلفات جاده ای در سال  گذشته به 27 هزار نفر رسید و  توانستیم این میزان تلفات را در سال گذشته به 16 هزار نفر برسانیم.
    قربانی تصریح کرد: تداوم روند کاهش دهه قبل مستلزم اتخاذ رویکردهای علمی و تشخیص صحیح و مؤثر و نیز استفاده از توصیه های موفق بین المللی است.

    دبیر کل مجمع جهانی راه ها تصریح کرد: موضوع مدیریت و سیاست گذاری ایمنی راه، اصلی ترین جزء 5 گانه بهبود ایمنی راه ها در مصوبه سازمان ملل متحد محسوب می شود که از اهمیت ویژه ای در این بخش برخوردار است.

    مدیر کل ایمنی راه ها با بیان اینکه مجمع جهانی راه ها در غالب موضوعاتی از جمله راه، حمل و نقل جاده ای و راهداری دارای کمیته های متخصص متعددی متشکل از نمایندگان متخصص کشورهای مختلف است گفت: این مجمع جهانی، با عنوان یکی از تأثیر گذارترین بخش در سازمان های بین المللی به شمار می رود و در مورد ایمنی راه ها بسیار مؤثر است.

    قربانی تأکید کرد: در نظر داریم که در سایر موضوعات مهم حمل و نقل جاده ای و راهداری نیز برگزاری این گونه سمینارهای بین المللی تداوم داشته باشد و امیدواریم این سمینار بین المللی بتواند در بهبود و کاهش تلفات جاده ای موثر باشد.
    قرارداد نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون منعقد شده است

    در ادامه این برنامه داوود کشاورزیان در حاشیه سمینار سیاست ها و برنامه های مدیریت ایمنی راه، مجمع جهانی راه با بیان اینکه متأسفانه نرخ سوخت در ایران بسیار ارزان است گفت: ارزان بودن قیمت سوخت باعث شده حمل و نقل شخصی در جاده ها افزایش یابد و متأسفانه در این موضوع، دولت برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت برنامه ای ندارد.

    وی در ادامه افزود: فرسودگی ناوگان عمومی با پایین بودن قیمت سوخت در ارتباط است به طوری که کامیون داران انگیزه ای برای نوسازی ناوگان خود پیدا نمی کنند.

    کشاورزیان با بیان اینکه از محل منابع داخلی سازمان راهداری بین 70 تا 80 درصد قیمت خودرو از طریق تسهیلات برای نوسازی ارائه می شود تصریح کرد:: برای نوسازی اتوبوس ها به دلیل قیمت گران آن ها تا 850 میلیون تومان سقف تسهیلات پرداخت می شود.

    رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان باری نیز با استفاده از منابع در اختیار وزارت نفت قرار دادی با خودروسازی های داخلی داریم یادآورشد: در این بخش به مالکان ناوگان باری که خودروی آن ها تا 35 سال عمر دارد تا 70 درصد تسهیلات نوسازی ارائه می دهیم.

    کشاورزیان در پایان اظهار کرد: قرارداد نوسازی 65 دستگاه کامیون منعقد شد که متأسفانه به دلیل پایین بودن نرخ سوخت مالکان، آن ها تمایلی برای نوسازی ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو