فونیکسریمکسبهتام

مسوولان باید در تولید خودرو، توان مالی اقشار کم‌درآمد را در نظر بگیرند

عصر خودرو- رعایت استانداردهای جهانی در کنار ارائه تسهیلات خرید،باید دو ویژگی مهم خودروهایی باشد که در آینده تولید می شوند.

مسوولان باید در تولید خودرو، توان مالی اقشار کم‌درآمد را در نظر بگیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان تطابق خودروهای تولیدی یک شرکت با استانداردهای جهانی موضوعی است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و موجب می شود تا یک خودرو در کلاس جهانی قرار بگیرد.این استانداردها از جهات مختلف کیفیت خودروی تولید شده را تایید می کند که یکی از مهمترین این شاخصه ها،امنیت یک خودرو بوده که به صورت مستقیم با جان سرنشینان در تماس است.

    حال باید دید که این استانداردها در تولید خودروهای ایرانی چقدر رعایت می شود و آیا خودروسازان ملی تمایلی به رعایت حداقلی این شاخصه ها در تولید خود دارند.مسائل و مشکلات به وجود آمده در سال های گذشته برای خودروهای تولید داخل،نشان داد که تعداد زیادی از این خودروها به ویژه اتومبیل های ارزان قیمت،تحت توجه استانداردهای جهانی ساخته نشده اند تا جاییکه محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه همایش ملی استاندارد امسال از استاندارد خودروهای ملی شاکی شد و از خودروسازان خواست تا کیفیت تولیداتشان را بالا ببرند.

    در این میان،برخی کارشناسان و صاحب نظران اعلام می کنند که تاریخ انقضا برخی خودروهای ملی به پایان رسیده و باید خط تولید آنها از رده خارج شود اما در صورتیکه این اتفاق بیفتد،آیا مردم و به ویژه اقشار کم درآمد توانایی پرداخت هزینه خودروهای جایگزین را خواهند داشت؟

    پیدا کردن جواب برای سوال های مطرح شده وتحقیق در مورد استاندارد خودروهای ملی و قیمت خودروهای جدید،ما را برآن داشت تا به گفتگو با برخی صاحبنظران امر بپردازیم که متن آن در ادامه آمده است؛
    خودروهای داخلی کم ترین استانداردها را رعایت نمی کنند

    محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی اظهار کرد:در همه جای دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته در عموم تصمیم گیری ها دو مسئله اصلی وجود دارد؛اول مصالح عمومی را بر مصالح شخصی ترجیح می دهند و دوم، تامین سلامت جانی اشخاص جامعه رد اولویت است.

    کوهکن تصریح کرد:نمی توانیم فقط به صرف کم بودن قیمت،خودرویی تولید کنیم که جان مردم را به خطر بی اندازد.

    نماینده مردم اصفهان در خانه ملت تاکید کرد:البته راه معقول آن است که اگر دولت می خواهد خط تولیدخودروهایی مانند پراید راحذف کند،باید ماشین ایمن تری با تسهیلات مناسب در جهت خرید قشرها کم درآمد به بازار ارائه دهد.

    وی با تاکید بر حمایت تسهیلاتی از قشرها کم درآمد برای خرید خوردو، تصریح کرد:من به جد معتقدم که باید برای تولید خودرو، حداقل  استانداردی  راتعیین کنیم که اکنون برخی از خودروهای تولیدی کشور این شرایط را دارا نیستند.

    کوهکن در پایان تاکید کرد:مسوولان باید در تولید خودرو،توان مالی  قشرها کم در آمد را مدنظر قرار داده و خودروی با کیفیتی متناسب با بودجه دهک های پایین جامعه تولید کنند.
    خودروهای بی کیفیت، باید از خط تولید خارج شوند

    عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیدر خصوص استاندارد خودروهای تولید داخل اظهار کرد:استاندارد خودرو می تواند از منظر ایمنی،میزان مصرف سوخت و قدرت حائز اهمیت باشد.

    وی گفت:قیمت تمام شده تولید خودروی با کیفیت در داخل کشور کمتر از 70 میلیون تومان نخواهد بود چرا که  این قیمت ها با توان مالی افراد مستضعف جامعه، تناسبی ندارد.

    نماینده مردم مازندران در خانه ملت تاکید کرد:از آنجایی که اکنون، تولید مازاد بر مصرف بوده و رقابتی نیست و مردم هم اکثراً به صورت نقد دست به خرید خودرو می زنند ،خودروسازان هم تسهیلاتی به منظور فروش محصولاتشان ارائه نمی دهند.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به مشکلات بی شمار مالی و بی پولی خودروسازان داخلی،تصریح کرد:مهمترین مشکلات خودروسازان مربوط به سایه انداختن دولت بر این مجموعه های تولیدی است و این موضوع موجب شده تا فضای تولید خودرو یک فضای انحصاری شود.

    رضیان با تشریح چگونگی توان یافتن خودروسازان برای پرداخت تسهیلات خرید خودرو به مردم،اذعان کرد:با ایجاد شرایط رقابتی و لیزینگ،میزان تولید خودرو افزایش یافته و سپس تولیدات خودروی داخلی مطابق با  استانداردهای جهانی  و ذائقه مشتری خواهد شد.

    وی  با تاکید بر توقف تولید پراید ،بیان کرد: به دلیل برخی از سیاست ها و مصلحت ها ،نمی توانیم به راحتی تولید پراید را متوقف کنیم.

    رضیان در پایان اضافه کرد:ابتدا باید خودروی جایگزین را معرفی کرده و قطعه سازان را هماهنگ با قراردادهای جدید خودرویی کنیم و بعد بتوانیم خودروهایی همانند پراید را از خط تولید خارج کنیم.
    سیستم های بانکی باید به کمک تولید کشور بیاید

    در ادامه بهرام شهریاری فعال حوزه قطعه سازی در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد:خروج خودروهای بی کیفیت از خط تولید و ساخت دوباره، نوعی از خودروهای بی کیفیت است که تنها جان و مال مردم را به خطر می اندازد.

    شهریاری با اشاره به اینکه پایین بودن  قدرت خرید مردم موجب شده تا هر زمانی که خودروسازان وام بدهند،همه برای خرید خودرو هجوم بیاورند یادآورشد: سیستم های بانکی باید به کمک تولید کشور آمده و در کنار آن قرار بگیرند تا تولید، بتواند روی پای خود بایستد.


    قیمت خودروی داخلی باید با جیب مردم همخوانی داشته باشد

    جواد حسینی کیا عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  با اشاره به اینکه  نگاه به صنعت خودروسازی باید نگاه صادرات محور باشد اظهار کرد: در صورتیکه نگاه به گسترش صادرات خودرو به خارج از کشور باشد،بی شک، در داخل هم می توانیم ظرفیت های جدیدی برای تولید خودرو به وجود آوریم.


    نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت تصریح کرد:یکی دیگر از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد،هدایت هدفمند منابع بانکی به سمت خودروسازی است تا بتوانیم از این منابع در جهت رونق تولید واشتغال و همچنین تقویت صنعت خودروسازی داخلی بهره ببریم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو