فونیکسریمکسبهتام

برنامه تولید ۶/ ۱ میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال‌جاری محقق می‌شود

عصر خودرو- ایران سیزدهمین بازار خودرو در جهان است و جایگاهش در خاورمیانه هم در رتبه یک و بالاتر از ترکیه قرار دارد. میزان تولید خودرو در کشور بعد از برجام رشد خوبی داشته است؛ به‌طوری‌که مسوولان معتقدند این بخش از اقتصاد بیشترین بهره را از برجام برده است.

برنامه تولید ۶/ ۱ میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال‌جاری محقق می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اتاق بازارگانی ، چندی پیش هم معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو اعلام کرد در سال 2025 باید سه میلیون دستگاه خودرو در ایران تولید شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته باید یک سوم آن به بازارهای خارجی صادر شود. در سال 2025 تقاضای داخلی خودرو در بازار ایران بین 2 میلیون و 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خواهد بود که این میزان باید از سوی خودروسازان داخلی تامین شود. به هر حال رشد تولید خودرو در کشور از نگاه سازمان‌های بین‌المللی هم پنهان نمانده است. طبق گزارش سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA) ایران با تولید یک میلیون و 164 هزار و 710 خودرو در رتبه هجدهمین تولیدکنندگان خودرو در سال 2016 قرار گرفت. میزان تولید خودرو در ایران در سال گذشته میلادی با 18.6 درصد رشد همراه بوده است.

    ایران در این مدت یک میلیون و 74 هزار خودروی سواری و 90هزار و 710 دستگاه خودروی تجاری تولید کرده است. به این ترتیب البته که ایران هنوز با سال‌های اوج خود در سال‌های 2011 و تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو فاصله دارد، اما رشد در این صنعت دیده می‌شود.در این مورد، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر تولید خودرو در مرز 960 هزار دستگاه قرار دارد که تا انتهای ماه به تولید یک میلیون دستگاه خودرو خواهیم رسید. محسن صالحی‌نیا افزود: تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاهی که از ابتدای سال پیش‌بینی شده است، تا انتهای سال‌جاری محقق خواهد شد. صالحی نیا همچنین درباره میزان تولید خودرو تا به امروز افزود: الان در مرز 960 هزار دستگاه قرار داریم و تا انتهای ماه به تولید یک میلیون دستگاه خودرو خواهیم رسید. معاون وزیر صنعت با اشاره به پیش‌بینی تولید سال آینده خودرو عنوان کرد: هنوز برنامه‌ریزی در این خصوص انجام نداده‌ایم. معمولا اواسط دی‌ماه برنامه جمع‌بندی می‌شود و تفاهم‌ها صورت می‌گیرد، سپس از اواسط بهمن‌ماه برنامه سال آینده اعلام می‌شود، اما قطعا سال آینده رشد تولید بیشتری برنامه‌ریزی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو