فونیکسریمکسبهتام

مکان ردیابی کالا با سامانه محققان کشور

تجهیز صنعت حمل بار با فناوری نوین

عصر خودرو- با مشارکت ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، بازارگاه اینترنتی در حوزه حمل‌ونقل راه‌اندازی و بر اساس فعالیت‌های انجام شده اولین مجوز حمل و نقل اینترنتی کالا برای این مجموعه صادر شد.

تجهیز صنعت حمل بار با فناوری نوین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، کیوان جعفری‌فشارکی از محققان این طرح، در نشست خبری امروز در معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، با اشاره به اهمیت بازارگاه‌های اینترنتی در حوزه‌های حمل و نقل گفت: این سامانه‌ها با تشکیل ستاد حمل و نقل از سال 88 مطرح شد و بر این اساس دولت تصمیم گرفت تا در بدنه خود اقدام به راه‌اندازی خدمات الکترونیکی حمل‌ونقل بار کند.

    وی با بیان اینکه دولت در این زمینه موفق نبوده است، ادامه داد: سال گذشته با تعامل سازمان راهداری و معاونت علمی آئین‌نامه بازارگاه‌ الکترونیکی حمل و نقل کشور تدوین و بر اساس آن ضوابط این حوزه تعریف شد.

    جعفری با تاکید بر اینکه این ضوابط مورد تایید دولت قرار گرفته است، اضافه کرد: بر این اساس اولین مجوز بازار الکترونیکی حمل و نقل بار و کالا به ما اعطا شد و ما فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کردیم.

    این محقق با اشاره به جزئیات شبکه اینترنتی حمل و نقل کالا، توضیح داد: در این طرح هدف ما حمل و نقل کالا به صورت عمده یا خرده‌بار برای تجار، بازرگانان، ترخیص‌کاران، کارخانجات و واحدهای تولید،‌ معادن و تمام شرکت‌ها بوده است که بر این اساس بستری شفاف و تعامل با سرویس‌های ارزش افزوده ایجاد شد.

    وی با تاکید بر اینکه این طرح در بستر فناوری اطلاعات عرضه شده است، خاطر نشان کرد: سرعت عمل و تحویل به موقع، دغدغه بسیاری از صاحبان بار و کالا است که در این طرح با کمک زیرساخت‌های طراحی نوین امکان ارائه خدمات به موقع و سریع را فراهم کردیم تا از این طریق توانایی برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای کاربران فراهم شود.

    جعفری، ردیابی محموله بار با استفاده از گوشی همراه را از ویژگی‌های این شبکه نام برد و یادآور شد: تمامی ناوگان مورد استفاده در این سامانه مجهز به سیستم رهگیری در لحظه هستند. از این رو صاحبان محموله با استفاده از سامانه اینترنتی و نرم‌افزارهای مربوط قادر به دریافت موقعیت مکانی محموله خود در تمام ساعات شبانه روز و به صورت لحظه‌ای و تصویری بر روی نقشه هستند.

    این محقق، امنیت بالا و استاندارد را از دیگر مزایای این شبکه نام برد و گفت: با توجه به اهمیت تضمین و تایید امنیت محصولات در این طرح تمامی محموله‌های ارسالی دارای پوشش بیمه مسئولیت کالا (حوادث) هستند تا در صورت هرگونه اتفاق، تمامی خسارات صاحبان کالا از طرف بیمه پرداخت خواهد شد.

    وی یکی از چالش‌های موجود در این طرح را عدم دسترسی به نقشه ترافیک جاده‌ها دانست و افزود: برخلاف تهران که به اینترنت پر سرعت دسترسی دارد، جاده‌های کشور به اینترنت پر سرعت مجهز نیست که ما برای این امر در صدد توسعه فناوری‌ها در این عرصه هستیم.

    این محقق از آغاز فعالیت این سامانه خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح در شهرهای بزرگ تهران، اصفهان، شیراز و مشهد راه‌اندازی شده است.

    انتهای پیام

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو