فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۹۱)

از سوی سیف خودرو در نمایشگاه خودرو رونمایی شد؛ سفیر سبز چین

عصر خودرو -کمپانی هوتای(Hawtai)، سال ۲۰۰۰ توسط Zhang Xiugen در شهر پکن تاسیس شد.این کمپانی از سال ۲۰۰۲ الی ۲۰۱۰ به مونتاژ خودروهای هیوندای مشغول بود.

از سوی سیف خودرو در نمایشگاه خودرو رونمایی شد؛ سفیر سبز چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴:۰۰
  • کمپانی هوتای
  • از سوی سیف خودرو در نمایشگاه خودرو رونمایی شد؛ سفیر سبز چین
  • کمپانی هوتای

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » ، در اواخر سال 2010 تولید این کمپانی 350.000 دستگاه در سال گزارش شد. تنها نکته ای که هوتای را از دیگر رقبای چینی خود متمایز میسازد موتورهای دیزلی این کمپانی است. همچنین هوتای خود را به عنوان یک کمپانی حامی محیط زیست به بازار چین معرفی کرده است.این شرکت همیشه به دنبال فناوریهای خارجی مانند انتقال موتورهای دیزل و یا پلت فرم بوده است.در سال 2009 و زمانی که کرایسلر ورشکسته شد، هوتای برای خرید پلت فرم و دارایی های آن اقدام کرد این شرکت هم‌اکنون از فناوری‌های هیوندای استفاده می‌کند.
NEV iEV230
سدان برقی هوتای با نام iEv230،در رده سدانهای متوسط خانوادگی قرار می گیرد که دارای سه رده تجهیزاتی با نامهای Comfort,Luxury,Honor است. این خودرو از یک موتور PMSMS بهره می‌برد که توان تولید 107 اسب بخار و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد که این نیرو توسط یک گیربکس  تک سرعته به چرخها منتقل می‌شود.باطری‌های لیتیومی این خودرو 39 کیلووات بر ساعت ظرفیت دارد که ظرف مدت زمان 2 ساعت در حالت فست شارژ باطری 80% پر خواهد شد و در زمان استاندارد 13 ساعت زمان نیاز دارد. همچنین این خودرو مجهز به سیستم بازگرداندن انرژی حاصل از ترمزگیری به باطری ها است.شتاب این خودرو 5.2 ثانیه و بیشینه سرعت آن 130 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.این خودرو با سرعت متوسط 60 کیلومتر بر ساعت می تواند مسافتی معادل با 270 کیلومتر را طی کند.سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مالتی لینک است.در زیر خودرو رینگ 16 اینچی آلومینیومی همراه با لاستیک های 55/205 وجود دارد که کمی برای این سدان کوچک به نظر می رسد.
طراحی این خودرو بسیار محافظه کارانه و ساده است اما برای یک خودرو تمام برقی مناسب به نظر می رسد.به گفته هوتای طراحی این مدل الهام گرفته از خودروهای آلمانی است.در نمای رو به رو، جلوپنجره بزرگ این خودرو بیشتر از هر چیز دیگری جلب توجه می کند اما همچنان سادگی این خودرو چنگی به دل نمی زند.اگر به خودرو، در حالت سه رخ بنگرید خطوط نرم و تو رفته‌ای بین چراغ جلو و گلگیر وجود دارد که باعث زیبایی این خودرو می‌شود.نمای پشت خودرو نیز ساده و مانند دیگر زوایای این خودرو عاری از هرگونه هیجان است.قاب جلوپنجره،رکاب دربها،سقف،مرکز رینگ ها و در داخل خودرو یک نوار آبی رنگ به مهنای الکتریکی و پاک بودن این خودرو وجود دارد.
داخل خودرو اوضاع کاملا متفاوت است و از طراحی و ارگونومی خوبی بهره می‌برد.مواد استفاده شده در کابین قابل قبول است به طوریکه برای صندلی ها و تودوزی درب‌ها از جنس چرم همراه با دوخت استفاده شده است.
آپشن های رفاهی و امنیتی این خودرو در سه تیپ این خودرو متفاوت است.
در تیپ Comfort ABS,EBD،ایربگ راننده و سرنشین،ISO FIX،آینه وسط الکترونیکی،صفحه نمایش 7 اینچی،قفل مرکزی،چراغ روز و 4 اسپیکر قرار دارد.
در تیپ Luxury به غیر از موارد بالا سنسور پارک،مه شکن جلو،فرمان چرمی،دکمه های روی فرمان،سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای،تهویه مطبوع اتوماتیک،سیستم صوتی با قابلیت اتصال تلفن همراه،بلوتوث و 6 اسپیکر وجود دارد.
در تیپ Honor علاوه بر آپشنهای دو تیپ قبلی دوربین دید عقب و سانروف به چشم می‌خورد.
XEV260
XEV260 دومین محصول تمام برقی هوتای است که در کلاس SUV ها قرار می گیرد و نسبت به iEV230 از طراحی زیبا‌تر و جذاب تری بهره میبرد.زمانی که به چهره خودرو برای اولین بار نگاه می کنید نا‌خودآگاه به یاد کرایسلر 300 می‌افتید که برای این خودرو بسیار خوب خواهد بود.نمای جلو با خطوط نرم و برجسته، همراه با سپر خاصی که در زیر آن قرار گرفته است کاراکتر خاصی را به این خودرو می‌بخشد.در نمای جانبی نیز خط کمر قوی که از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده، همراه با یک خط U شکل که در زیر دربها و بین دو گلگیر ایجاد شده است به این نما زیبایی خوبی را اضافه کرده است.نمای عقب مانند نمونه سدان و ساده طراحی شده است و با چهره خودرو همخوانی ندارد.
این مدل نیز مانند iEV230 دارای 3 تیپ Comfort,Luxury,Honor است که تفاوت این سه مدل در همان آپشن های رفاهی و امنیتی خواهد بود.
مجموعه فنی این مدل مانند 230 است که از یک موتور PMSMS همراه با باطری های لیتیومی به ظرفیت 49 کیلووات بر ساعت استفاده میکند.در نتیجه نیروی تولیدی این نمونه نیز با نمونه سدان برابر است.بالاترین سرعت این خودرو 130 کیلومتر بر ساعت است و اگر خودرو را با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت برانید می توانید با آن 332 کیلومتر را طی کنید.سیستم تعلیق در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب مالتی لینک است.در زیر این مدل نیز یک رینگ 17 اینچی آلومینیومی همراه با لاستیک 60/225 وجود دارد.
آپشنهای رفاهی و امنیتی این خودرو در تیپ Comfort شامل:ایربگ راننده و سرنشین،ABS,EBD,TCS,HLA,PBA،سیستم چراغ بدرقه تا خانه،سیستم نمایشگر 10 اینچی،سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای،صندلی پارچه‌ای،سیستم تهویه مطبوع دستی و 2 اسپیکر می شود.
در تیپ Luxury به غیر از موارد بالا دوربین 360 درجه،باربند،چراغ روز،فرمان چرمی،دکمه های مالتی مدیا بر روی فرمان،سانروف،صندلی چرمی،کامپیوتر سفری،اتصال تلفن همراه با بلوتوث و 6 اسپیکر نیز وجود دارد.
در آخرین تیپ و فول ترین حالت این نمونه که Honor نام دارد علاوه بر آپشنهای دو تیپ بالا ایربگهای جانبی،ایربگهای پرده‌ای،سیستم هشدار خروج از خطوط،برف پاک‌کن اتوماتیک،تهویه مطبوع اتوماتیک و 12 اسپیکر عرضه می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط