فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۹۲)

نیم نگاهی به C۳، محصول آتی سایپا سیتروئن ؛ فلفل تند و تیز فرانسوی

عصر خودرو -سیتروئن به عنوان خاص‌ترین برند فرانسوی فعال، برای مدت‌ها از بازار ایران غایب بود. برای مدت‌ها، زانتیا تنها پرچمدار این برند و یکه تاز بازار ایران بود اما با پایان قرارداد تولید آن در سال ۸۹، عملا سیتروئن مجددا وارد غیبت شد.

نیم نگاهی به C۳، محصول آتی سایپا سیتروئن ؛ فلفل تند و تیز فرانسوی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷:۰۰
  • 1
  • 1
  • 1
  • نیم نگاهی به C3، محصول آتی سایپا سیتروئن ؛ فلفل تند و تیز فرانسوی
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، حال سیتروئن این بار با قدرتی بیش از پیش قصد بازگشت دارد، باز هم با شریک تاریخی خود در ایران یعنی سایپا و البته هاچبک ساب‌کامپکت خوش چهره و جذاب جدید خود یعنی نسل سوم C3.
ادامه راه کاکتوس
سیتروئن پس از بازخوردهای مثبت منتقدان و جوایز فراوانی که برای سبک طراحی C4 کاکتوس دریافت کرد، تصمیم گرفت که این سبک نوین و جذاب را بر روی نسل سوم C3 و مهاری الکتریکی نیز پیاده سازی کند.
سبک نوین طراحی سیتروئن، شامل تاکیدهای فراوان بر مانورهای مکعب شکل و اشکال 4 ضلعی و رینگ‌های 4 پره است. سبک طراحی‌ای که نشات گرفته از اشکال طبیعی بوده و اشاره مستقیم بر فرم گیاه کاکتوس و شبدر 4 برگ دارد.
سیتروئن c3 برای نخستین بار در سال 2002 به عنوان جانشین ساکسو معرفی شد. سیتروئن در طراحی این مدل تلاش فراوانی برای ایجاد سبکی متفاوت و نوین کرد تا بتواند در غیاب برتونه، هویت مستقل و خلافانه به محصولات خود ببخشد. طراحی فضایی آن توسط Donato Coco و Jean-Pierre Ploué صورت گرفت و در ابتدا با بازخورد نه چندان مثبت بازار رو به رو شد اما به مرور C3 در کنار C2 تبدیل به یکی از سوپر مینی های بسیار محبوب بازار اروپا شد.
سه نسل پوست اندازی
سیتروئن در طراحی نسل جدید C3 توجهی ویژه به جزئیات این مدل و ادغام سبک طراحی کلاسیک با احجام مدرن داشته است. در نمای جلو، طراحان با فریب کاری در حالی که توجه چشم‌ها را به چراغ‌های کوچک و روشنایی در روز در امتداد جلوپنجره جلب می‌کنند، چراغ‌های اصلی را درون سپر جلو جاسازی کرده‌اند. این حقه کوچک با تاکید فراوان بر فرم‌های مربعی که حتی در شبکه هوای جلو نیز به چشم می‌خورد، کاراکتر قوی این مدل جذاب را به سرعت برای شما تعریف می‌کند.
سیتروئن در این مدل نیز همانند سایر هاچبک های ساب‌کامپکت‌های خود به سراغ بازی با رنگ‌ها رفته و شما قادرید ترکیب رنگ خودرو در نمای ظاهری و تودوزی کابین را شخصی سازی کنید (البته فعلا شرایط عرضه ترکیب‌های رنگی آن توسط سایپا مشخص نیست). بازی با رنگ در کنار فرم ساختار شکنانه در نمای جانبی نیز ادامه دارد. ترکیب رنگ زمینه اصلی در کنار بخش‌های مشکی رنگ نظیر بچه گلگیرها، پنل پلاستیکی روی درها و ستون‌های مشکی و رنگ متفاوت پنل سقف و قاب آینه، از نسل سوم C3 خودرویی رنگارنگ، شاد و جذاب ساخته است.
این مربع‌های بیشمار
سیتروئن c3 جدید دنیایی از مربع‌های بی پایان است. رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ چهار پره با بخش‌های مربعی، گرافیک مربع شکل چراغ‌های عقب وفضای کابینی که به صورت کامل با فرم‌های مربعی شکل با پوشش چرم و پارچه بافت درشت طراحی شده، همگی بر اساس فلسفه جدید سیتروئن هستند که شما حتی در خودروی خود حس آرامش حضور در منزل را داشته باشید، گویی که سیتروئن شما جزئی از خانه شماست و از سبک معماری آن پیروی می‌کند. در عین این‌که ساکن، ایستا و آرامش بخش به نظر می‌رسد، پویا، مدرن، جذاب و رنگارنگ است.
درون کابین تداخل ریزه‌کاری‌های طراحی کلاسیک و سنتی با فرم‌های مدرن را به وضوح می‌توان مشاهده کرد نظیر دستگیره چرمی مانند رودری و نصب پوشش پارچه با بافت درشت و طرح‌های چهارخانه بر روی صندلی و داشبورد در کنار فرم مدرن غربیلک فرمان و مجموعه اسپرت نمایشگرها. سیتروئن از پیاده سازی جزئیات غیرعادی مختص خود نیز غافل نشده نظیر نمایشگر موقعیت لیور دنده که بر روی کنسول وسط تعبیه شده است.
از نظر تجهیزات رفاهی نیز نسل سوم C3 خودرویی کامل به نظر می‌رسد. نمایشگر مالتی مدیای 7 اینچی لمسی با دوربین دید عقب، سیستم ناوبری ویژه سیتروئن، 4 عدد کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، ترمزهای چهارچرخ دیسکی ضد قفل با کنترل پایداری و شروع حرکت در سربالایی (HAS) از جمله امکانات رفاهی و ایمنی C3 نسل سه هستند.
طوفان قوای محرکه
طبق اطلاعات اعلام شده، سایپا قصد دارد نسل جدید c3 را با کاملترین رده تجهیزاتی و تزئیناتی با پیشرانه TP6 توربو مشترک با پژو 2008 و خانواده DS عرضه کند. این پیشرانه در کنار گیربکس 6 سرعته آیسین و حداکثر قدرت 165 اسب بخار و بیشینه گشتاور 243 نیوتن متری، شتاب فوق العاده‌ای به این هاچبک ساب‌کامپکت 1300 کیلوگرمی خواهد داد که عملا در مقابل رقبایی همچون هیوندای i20 و رنو ساندرو، حکم طوفان را خواهد داشت. این اشتراک قوای محرکه، پروسه تامین قطعات و ارائه سرویس‌ها را نیز برای گروه PSA در ایران راحت‌تر می‌کند که در صورت داخلی سازی بخش‌هایی از آن، موجب رشد دانش قطعه سازی کشورمان نیز خواهد شد.
پیش بینی می‌شود که تولید نسل جدید C3 تا پیش از نوروز 97 و یا اندکی پس از آن در مجموعه سایپا سیتروئن آغاز شده و پیش فروش آن آغاز شود. بدون شک حضور این مدل در کنار افزایش تنوع خودروهای حاضر در بازار و گرم‌تر شدن بازار هاچبک های کوچک، بازگشتی باشکوه برای برند سیتروئن خواهد بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو