فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس مطرح کرد:

خارجی‌ها، بازار خود را به ایران نمی‌دهند

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نگرانی از بابت عدم صادرات ۳۰ درصدی قراردادهای اخیر خودرویی وجود دارد، گفت: خودروسازان خارجی به آسانی بازارشان را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

خارجی‌ها، بازار خود را به ایران نمی‌دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، شهرام آزادی  اظهار کرد: اگر بر پایه منطق و اصول اقتصادی با شرکتهای بین المللی در زمینه صنعت خودرو به همکاری پرداخته شود، حضور شرکت های خارجی بسیار مناسب است.
    او افزود: پتانسیل بازار خودرو ایران توانایی ورود 10 ها شرکت را ندارد و باید در همکاری با شرکت های خارجی روابط استراتژیک در پیش گرفته شود تا با تلاطمات  سیاسی شرکت های خارجی ایران را ترک نکنند و از سوی دیگر فعالیت 10 ها شرکت با تیراژ پنج تا 10 هزار دستگاه در سال منطقی نیست و باید تولید محصول مشترک در ایران با تیراژ 100 هزار دستگاه انجام شود.
    وی خاطرنشان کرد: باید همکاری های بین المللی در ایران برپایه تولید محصول مشترک و محصول برند ملی در ایران صورت گیرد که تولید برند ملی اشتغال زایی به همراه دارد و باید تاکید شود تا با ایجاد فضای رقابتی کیفیت محصولات داخلی افزایش یابد.
    این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: باید در سیاست گذاری ها تاکید بر طراحی و تولید محصول داخلی مدنظر قرار گیرد زیرا این موضوع موفقیت صنعت خودرو را به همراه خواهد داشت.
    آزادی در پاسخ به اینکه برای توسعه صنعت خودروسازی چه اقداماتی باید انجام شود، گفت: در راستای توسعه صنعت خودروسازی باید در زمینه طراحی و افزایش پتانسیل تامین کنندگان قطعات خودرو سرمایه گذاری شود.
    او همچنین در رابطه با صادرات 30 درصدی محصولات خروجی از قراردادهای اخیر خودرویی، بیان کرد: تجربه گذشته در رابطه با قرارداد تندر 90 نشان از آن دارد که 30 درصد از محصولات صادر نشده و هر چه که تا به امروز از ایران صادر شده است مربوط به برندهای ملی بوده است.
    این کارشناس صنعت خودرو در انتها گفت: شرکت های همکار به آسانی بازارهای خارجی را در اختیار ایران قرار نخواهند داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو