فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی خودرو-بورس؛

ورود آرام گروه خودرو به مدار مثبت

عصر خودرو- در هفته ای که گذشت، بازدهی گروه خودرو ۱ درصد افزایش یافت و شاخص در میانه ارتفاع ۱۶ هزار واحدی قرار گرفت.

ورود آرام گروه خودرو به مدار مثبت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در اولین روز هفته علی رغم رشد 315 واحدی شاخص گروه خودرو، لیدرها تمایلی به تغییر وضعیت از خود نشان ندادند، در این میان سه نماد خبهمن، خزر و خپویش با صف خرید بیشترین رشد قیمتی گروه را به خود اختصاص دادند.
    در میانه هفته شاهد انتشار گزارش فعالیت 8 ماهه سایپا و خودرو  بودیم که سایپا در یکماهه آبان مبلغ 899 میلیارد تومان درآمد از فروش محصولاتش کسب کرد، این رقم 8 درصد بودجه را پوشش می دهد، از طرفی طی 8 ماهه نیز فروش را 6,596 میلیارد تومانی اعلام کرد که معادل 57 درصد بودجه است.
    ایران خودرو نیز 8 ماهه معادل 79 درصد مقدار تولید و 76 درصد مقدار فروش بودجه را محقق کرد، این میزان تولید و فروش درآمدی معادل 13,764 میلیارد تومان نصیب شرکت کرد که معادل 54 درصد مبلغ فروش پیش بینی شده است.
    روز سه شنبه، جهرودی از احتمال تهیه پلت فرم مشترک بین دو شرکت ایران خودرو و سایپا جهت کاهش هزینه ها خبر داد و شایعه ادغام این دو شرکت را رد کرد در این روز علی رغم جو منفی گروه و عقب نشینی 184 واحدی شاخص گروه، دو نماد قطعه ساز خچرخش و خزر با رشد مثبت کامل صف خرید تشکیل دادند.
    در آخرین روز کاری هفته با توجه به قرار داشتن اکثر نمادهای گروه خودرویی در سطوح حمایتی شاهد افزایش تقاضای هرچند اندک گروه  و رشد 39 واحدی شاخص خودروییها بودیم، لذا نهایتا خساپا در قیمت 101 تومان پایانی با رشد 0.3 درصدی و خودرو در قیمت 258.7 تومان با افت 0.3 درصدی به معاملاتشان خاتمه دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط