فونیکسریمکسبهتام

دبیر علمی پنجمین همایش بین الملی صنعت خودرو:

رشد و توسعه متناسب زنجیره تامین با فناوری های روز دنیا نیاز اساسی خودروسازان است

عصر خودرو- دبیر علمی پنجمین همایش بین الملی صنعت خودرو گفت : توسعه و رشد خودروسازی نیازمند زنجیره تامین است که متناسب با فناوری ها روز دنیا و نیاز کشور رشد کند.

رشد و توسعه متناسب زنجیره تامین با فناوری های روز دنیا نیاز اساسی خودروسازان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایدرو نیوز ، امیر حسن کاکایی با اشاره به برگزاری همایش در سال های گذشته و بررسی موضوعات خودرو سازی ، ‌فروش و خدمات پس از فروش افزود : موضوع مورد بررسی پنجمین همایش زنجیره تامین است که در حقیقت بخش تامین مواد اولیه ، ‌قطعه سازان و مجموعه سازان و در بخشی هم به لجستیک می پردازد که دارای اهمیت است .
    کاکایی با اشاره به اهداف و محورهای کلی این کنفرانس تصریح کرد : آشنایی با فناوری‌های روز و افق های آینده، بررسی مزیت‌های نسبی و توانمندی‌های تولیدکنندگان مواد و قطعات در کشور ، نقش تولیدکنندگان مواد و قطعات در طراحی و تکوین خودرو و جذب سرمایه های خارجی چون در شرایط خاصی هستیم که صنعت خودرو در حال جهش و تحول است و نیاز به همکاری بین المللی دارد .
    دبیر علمی پنجمین همایش بین الملی صنعت خودرو افزود : صنعت خودور صنعتی است که در بستر اقتصاد و سیاست کشور شکل می گیرد و نمی تواند مجزا عمل کند . این صنعت به حدی بزرگ است که در بستر کشور رشد می کند و هنگام رشد بستر کشور را دچار تحولات می کند. صنعت خودرو سازی از شرکت های متعددی درست شده که به تعبیری 800 تا 1200 قطعه ساز بزرگ و کوچک در این زمینه فعالیت دارند . برای تولید خودرو مدرن نیازمند رشد و تناسب حلقه های متصل این زنجیره هستیم اگر حلقه ای ضعیف باشد کل زنجیره معیوب می شود .
    وی گفت : از اهداف دیکر ما برقراری ارتباط موثر قطعه سازان با یکدیگر و زنجیره تامین به طور عام که شامل لجستیک مواد اولیه است و در این خصوص صنعت فولاد و پتروشیمی نیز نیازمند همپایی و تغییر است .
    دبیر علمی پنجمین همایش بین الملی صنعت خودرو با مطرح کردن خودرو سازی و مسایل مربوط به ان در سال های گذشته بیان داشت: خوشبختانه این بررسی به ثمر نشست و نهایتا تبدیل شد به یکسری معاهدات و قراردادهای بین المللی ( جوینت وینچر) که نتیجه اولیه آن ایکاپ است که محصولات ان به بازار امده . هدف از برگزاری سالیانه این همایش رشد صنعت خودروسازی ، اشتغالزایی ، ورود فناوری جدید را به کشور و ارتقا سطح تولیدات است و در اصل بالا رفتن فناوری در بخش زنجیره تامین است.

    کاکایی تصریح کرد: از نکات قابل بررسی دیگر ارتباط موثر خودروساز با زنجیره تامین است . در چند سال اخیر تمرکز خودروسازان بر فعالیت های خود بوده و کمتر به جزئیات و ارتباطات با زنجیره تامین پرداخته اند و در کل زنجیره تامین پتانسیل همراهی و همزمانی با خودرو سازان را ندارد . امیدواریم این ارتباطات در این کنفرانس تعمیق شود و نیازمندیها در کنار توانمندی ها هم افزا و در یک راستا قرا گیرند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو