فونیکسریمکسبهتام

خودروهای هیبریدی سرآغاز توسعه صنعت خودرو ایران

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در تولید خودروهای بنزینی با عقب‌ماندگی دانش فنی مواجه هستیم، گفت: سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه طراحی و تولید پلت‌فرم خودروهای هیبرید طی ۱۰ سال آینده توسعه‌یافتگی را به همراه دارد.

خودروهای هیبریدی سرآغاز توسعه صنعت خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسن کریمی سنجری  در رابطه با آینده خودروهای برقی و هیبریدی در ایران، اظهار کرد: با توجه به تغییرات آب‌وهوا، حفظ محیط ‌زیست و شرایط شهرها به‌ویژه کلان‌شهرها، در افق 2030 شرایط به‌گونه‌ای رقم خواهد خورد که محصولات خودروسازان بر پایه موتورهای برقی و هیبرید طراحی و تولید شود.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر کشورها به دنبال رفع موانع همه‌گیری خودروهای برقی و هیبرید هستند، ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی در شرایط فعلی برنامه‌ تولید ارزان‌قیمت باطری خودروهای برقی و هیبرید را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در کنار آن در کشورهای توسعه‌یافته و اروپایی ایستگاه‌های شارژ سریع نصب‌ شده‌اند.

    او بیان کرد: در برنامه شرکت‌های خودروساز داخلی توجه به طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو وجود دارد که با توجه به آینده صنعت جهانی خودرو، خودروسازان ایرانی باید برای طراحی و تولید پلت‌فرم خودروهای برقی و هیبرید سرمایه‌گذاری کنند.

    کریمی سنجری تأکید کرد: در افق 2030 پیش‌بینی می‌شود 30 درصد تقاضای بازار معطوف به خودروهای برقی و هیبرید باشد که بنابر این پیش‌بینی باید در سالهای آینده حجم اعظم فعالیت‌های صنعت خودرو در زمینه تحقیق، توسعه و تولید خودروهای هیبرید باشد تا حداقل عقب ماندگی در خودروهای بنزینی جبران شود.

    این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: طی 10 سال آینده اگر به درستی و با برنامه‌ریزی مناسب بتوان به دستاورد مناسبی در زمینه خودروهای برقی و هیبرید دست پیدا کرد، می‌توان مدعی شد که صنعت خودروسازی کشور به جاده توسعه رسیده است.

    او با اشاره به اینکه محدودیت‌های بسیاری بر سر راه صنعت خودرو وجود دارد، اظهار کرد: افق روشنی برای توسعه صنعت خودرو کشور وجود دارد که با سرمایه‌گذاری مناسب و اقدامات مناسب در مرحله اجرایی و عملیاتی دستیابی به توسعه ممکن است.

    کریمی سنجری در انتها گفت: در زمینه تولید خودروهای بنزین سوز و گازسوز با عقب‌ماندگی شدید دانش فنی مواجه هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو