فونیکسریمکسبهتام

داشته‌های فعلی، خودروی هیبریدی نمی‌سازد

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نمی‌توان با تکیه بر داشته‌های فعلی به تولید خودروهای هیبرید و برقی دست پیدا کرد، گفت: باید طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبرید بر پایه برنامه جدیدی صورت گیرد.

داشته‌های فعلی، خودروی هیبریدی نمی‌سازد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ابوالفضل خلخالی با تأکید بر اینکه باید به سمت طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبرید حرکت شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی خودروسازان جهانی نشان از آن دارد که تولید و تقاضای خودروهای برقی و هیبرید در سال آینده رشد قابل‌ توجهی خواهد داشت.

    او افزود: شرکت‌های ایرانی باید در راستای دستیابی به طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبرید برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهند که اولین اقدام در این راستا دریافت دانش فنی و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

    وی یادآور شد: پایه اصلی خودروهای برقی و هیبرید منبع ذخیره برق آن‌ها یا به‌اصطلاح باطری است که در آینده نزدیک دانش فنی باطری‌های فعلی خودروهای برقی و هیبرید تغییر خواهد کرد که با این تفاسیر باید دانش فنی و تکنولوژی تولید باطری در ایران ارتقا و توسعه یابد.

    این کارشناس صنعت خودرو پیشنهاد داد که طراحی محصولات فعلی و جدید بنزینی برپایه محصولات الکتریکی تغییر کند و گفت: صنعت خودروسازی کشور از نظر تفکر و استراتژی با صنعت جهانی فاصله قابل‌توجهی دارد و نباید با داشته‌های فعلی به دنبال دستیابی به خودروی برقی و هیبرید بود.

    او تصریح کرد: با وضعیت فعلی توان دستیابی به تولید خودروهای برقی و هیبرید وجود ندارد و باید بنگاه‌ها در زمینه طراحی و تولید این محصولات سرمایه‌گذاری کنند.

    وی گفت: در راستای دستیابی به طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبرید در کنار سرمایه‌گذاری مناسب باید دولت سیاست‌گذاری مناسبی را در دستور کار خود قرار دهد. در این رابطه می‌توان گفت در حال حاضر دولت تعرفه واردات خودروهای هیبرید را صفر قرار داده که برای جذابیت سرمایه‌گذاری در زمینه طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبرید باید تعرفه واردات این خودروها افزایش یابد.

    خلخالی در انتها بیان کرد: باید برای جذب سرمایه‌گذاری در راستای تولید و مصرف خودروهای هیبرید و برقی برنامه‌های تشویقی از سوی دولت در نظر گرفته شود اما در سال جاری مسیر عکسی در نظر گرفته شد و ورود خودروهای هیبرید به محدوده طرح ترافیک بدون پرداخت هزینه لغو شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو