فونیکسریمکسبهتام

ضرورت تمرکز بر استانداردهای کیفی تولید در صنعت خودرو

عصر خودرو- درحال‌حاضر بهره‌های بانکی در کنار اعمال مدیریت‌های دولتی بر میزان بهره‌وری و همچنین هزینه‌های تولید خودروسازان تاثیر جدی داشته و باعث می‌شود با وجود اقدام دولت در کاهش نرخ بهره‌ها همچنان بخش مهمی از ساختار مالی و هزینه تولید خودروسازان با نرخ بهره‌های بانکی گره بخورد به طوری که نرخ بهره‌ها همچنان سهم قابل توجهی در هزینه تولید شرکت‌ها دارد.

ضرورت تمرکز بر استانداردهای کیفی تولید در صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در کنار این چالش جدی، بهره‌وری نیز به عنوان گزینه مغفول در صنعت خودرو ایران یکی از مواردی است که در سال‌های گذشته به صورت جدی دنبال شده اما تحقق آن در گرو بهبود ساختار درونی خودروسازان و صرف هزینه و تغییرات اساسی در این زمینه است. بر این اساس هنوز شاهد هستیم هزینه سربار در صنعت خودرو بالا و بهره‌وری عوامل تولید پایین است. یکی از ضرورت‌هایی که دستیابی به رشد بهره‌وری در صنعت خودرو را ممکن می‌کند، یافتن راهکارهایی برای تحقق این هدف است که باید در کنار کاهش هزینه تولید به آن توجه ویژه شود. امروز خودروسازان با نگاه به بازارهای صادراتی و استفاده از توان و سرمایه شرکت‌های خارجی می‌توانند قدم‌های مثبت و موثری در این جریان بردارند.
    در این شرایط تمرکز بر استانداردهای کیفی تولید در صنعت خودرو ایران نیز از موارد ضروری است که باید به آن توجه ویژه شود. در شرایطی که کاهش هزینه سربار و دستیابی به بهره‌وری مسئله مهمی در این صنعت است بی‌شک تمرکز بر استانداردهای کیفی حرکت مهمی در خودروسازی کشور به شمار می‌رود و اجرای الزامات استانداردی در حوزه کیفیت و ایمنی می‌تواند کیفیت در تولید را ارتقا بخشیده و توسعه بازارهای داخلی و جهانی را به دنبال داشته باشد. توجه به این موضوع ضروری است که علاوه بر ارتقای استاندارد، صنعت خودرو ایران توان حرکت بر مدار دانش و فناوری روز را خواهد داشت که نتیجه آن کاهش قیمت، بهبود کیفیت و رشد بهره‌وری خواهد بود.
    امرالله امینی - کارشناس صنعت خودرو

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو