فونیکسریمکسبهتام

سوال فولادگر از خودروسازان:

چند سال مهلت بدهیم تا خودروی با کیفیت تولید کنید؟

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع مجلس با طرح این پرسش که خودروسازان چند سال برای تولید محصولات باکیفیت و رقابت‌پذیر فرصت می‌خواهند، گفت: سال‌هاست با ابزار تعرفه حمایت کردیم، چرا مردم هر روز ار کیفیت خودروها ناراضی تر می شوند؟

چند سال مهلت بدهیم تا خودروی با کیفیت تولید کنید؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، حمیدرضا فولادگر  با اشاره به این که متأسفانه امروز صنعت خودرو با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند اظهار داشت: در سال‌های گذشته پیش‌نویسی برای تعیین سند جامع استراتژی خودرو نوشته شد، اما این سند به صورت رسمی نتوانست الزامی برای خودروسازان جهت ارتقاء کیفیت و توسعه فعالیت‌ها باشد.

    وی با بیان این که در حال حاضر هر خودروسازی برنامه خاصی برای خود دارد، افزود: اگر بخواهیم با خودروسازان مطرح خارجی همکاری داشته باشند، باید برنامه‌های خود را به صورت بلندمدت تعریف کرده و به آنها نیز سیاست‌های راهبردی خود را اعلام کنیم تا در ادامه بی عهدی قراردادهای گذشته تکرار نشود.

    این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در حال حاضر خودروهای داخلی با قیمت‌های فعلی هیچگونه رقابت جدی با خودروهای خارجی ندارد. باید با ارتقاء کیفیت شرایط رقابتی در صنعت خودرو ایجاد شود.

    فولادگر با این طرح این پرسش که خودروسازان چند سال برای تولید محصولات باکیفیت و رقابت‌پذیر فرصت می‌خواهند، تصریح کرد: دولت‌ سال‌هاست که از ابزار تعرفه برای حمایت از تولید داخل استفاده می‌کند. اما در حال حاضر نه تنها این حمایت‌ها نتایج مثبتی برای صنعت خودرو نداشته بلکه گله‌مندی مردم از محصولات هر روز در حال افزایش است.

    وی با اعلام این که باید در مشارکت با شرکت‌های خارجی انتقال تکنولوژی در اولویت قرار گیرد افزود: متاسفانه در بخش صادرات و واردات نیز برنامه روشنی در بخش خودرو نداریم، این موضوع عاملی شده تا زمزمه تغییر تعرفه خودرو التهاباتی را در بازار به وجود آورده و طبعاً در ادامه افزایش قیمت‌ها آن هم به صورت غیرمنطقی ایجاد شود.

    این عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو و قطعات تاکید کرد و اظهار داشت: اگر قطعات تولیدی دارای کیفیت مناسبی باشد در نهایت محصول  باکیفیتی راهی بازار خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو