فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار:

اسنپ از شهرداری قم مجوز ندارد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: اسنپ مجوز را از مراجع مربوطه دریافت کرده است ولی از شهرداری قم بابت خدمات حمل و نقل مجوزی ندارد.

اسنپ از شهرداری قم مجوز ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، عباس ذاکریان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهردای قم از اسنپ به مراجع قضایی شکایت کرده است و پرونده آن در حال بررسی است.
    وی افزود: وضعیت فعالیت تاکسی های اینترنتی در شهر قم باید زیر نظر شهرداری این شهر صورت بگیرد، در غیر این صورت با نرخ های غیر رقابتی باعث مشکلات اجتماعی در جامعه خواهد شد.
    اسنپ نخستین سرویس هم سفری آنلاین در ایران است که از زمستان سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرد. این نرم‌افزار هم اکنون در تهران، کرج، اصفهان، شیراز و مشهد فعال است.
    برای درخواست خودرو از طریق این اپلیکیشن، مسافران پس از مشخص نمودن مسیر سفر و مشاهده هزینه سفر، تقاضای سواری کرده و این اپلیکیشن به طور خودکار مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد و راننده در صورت تمایل آن را تایید می‌کند
    وی با اشاره به این که باید فرهنگسازی استفاده از تاکسی ها در جامعه صورت بگیرد گفت: در حال حاضر با هماهنگی های صورت گرفته با پلیس راهنمایی و رانندگی از آنها درخواست شده است که نسبت به فعالیت سواری های شخصی برای حمل مسافران نظارت صورت بگیرد.
    معاون شهردار قم در ادامه، از کلنگ ‌زنی طرح پایانه جنوبی شهر قم خبر داد و گفت: طی مطالعات انجام شده این پایانه واقع در روبروی بوستان معصومیه است که مصوبه های لازم اخذ شده و تا پایان سال به مرحله اجرایی می رسد.
    ذاکریان افزود: همچنین پایانه نبوت و پردیسان نیز امسال راه ‌اندازی شده تا مردم از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
    وی به برنامه راهبردی پنج ساله شهرداری قم نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه با شعار «روان، متعادل و سالم سازی عبور مرور شهری» در قالب 23 سیاست اجرایی در شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسیده است که یک بخش آن به توسعه طرح های حمل و نقلی و ترافیکی پرداخته است.
    وی، کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی، حمل و نقل درون شهری، حمل و نقل ریلی، افزایش سطح پوشش، یکپارچه سازی حمل و نقل موتوری، توسعه سیستم های حمل و نقل دوستدار محیط زیست و توسعه دوچرخه را از دیگر برنامه های راهبردی این طرح برشمرد.
    وی با تاکید بر توسعه سیستم های حمل و نقلی دوستدار محیط زیست گفت: در کشورهای توسعه یافته در زمینه حمل و نقل اولویت اول با عابر پیاده، دوچرخه، حمل و نقل عمومی و در آخر بخش خصوصی است از این رو باید به ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در جامعه توجه بیشتری صورت بگیرد.
    ذاکریان ادامه داد: در حال حاضر طرح پیاده راه سازی در مسیر سه راه بازار به سمت حرم حضرت معصومه(س) در حال اجراست تا ضمن ایمن سازی، برای زائرانی که توان پیاده روی ندارند خدمات استفاده از خودروهای برقی ارائه شود.
    وی با بیان این که مرکز مدیریت هوشمند ترافیک در شهر قم فعال شده است گفت: نظارت های تصویری را در سطح شهر با راه اندازی سامانه های ثبت تخلف با هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد ریال اجرا می کنیم ضمن این که سامانه‌ های ترددشمار در 33 نقطه شهر در حال نصب است تا شاهد مدیریت ترافیکی و حمل و نقلی در سطح شهر باشیم.
    وی گفت: سامانه های راه اندازی شده نظارتی دارای کد پلیس است تا در صورت تخلف به صورت هوشمند پیامک به راننده ارسال شود.
    وی همچنین از خدمات خودروهای ثبت تخلف ثابت خبر داد و گفت: این طرح با همکاری پلیس اجرایی خواهد شد تا در مکان های توقف ممنوع و سایر مناطق ممنوعه، در صورت مشاهده تخلف به صورت هوشمند ثبت تخلف انجام شود، ضمن این که این طرح باعث کاهش حمل خودروها با جرثقیل می شود.
    وی به عملیات اجرایی خط اول و دوم مترو نیز اشاره کرد و گفت: خط اول تا پایان سال 97 به بهره‌ برداری می رسد و خط دوم از سمت پردیسان به سمت خیابان 19 دی هم در دستور کار است که امیدواریم تا پایان سال شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.
    عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
    وی همچنین با بیان این که معضل پارکینگ یکی از مشکلات مهم شهر قم در بحث حمل و نقل و ترافیک شهری است گفت: امسال 170 میلیارد ریال بودجه برای تملک پارکینگ در مناطق یک، دو، سه، چهار و هفت شهر قم در دستور کار قرار گرفته است.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تاکید کرد: با بازنگری در طرح جامع حمل و نقل ترافیکی طی 10 سال آینده مشکلات در حوزه حمل و نقل ریلی، جاده ای، شهری، تقاطع غیر همسطح و رینگ های ترافیکی نخواهیم داشت.
    وی اضافه کرد: همچنین به دنبال توسعه خدمات کارت هوشمند شهروندی و سیستم پرداخت اینترنتی در تاکسی ها هستیم، از این رو سامانه خوش(خدمات ویژه شهروندی) مجوزهای لازم را در این خصوص دریافت کرده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط