فونیکسریمکسبهتام

برنامه جبرانی برای تاخیر در ساخت خودروهای فرانسوی وجود دارد

عصر خودرو- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اعلام کرد: تاخیرهای به وجود آمده در قراردادهای مشارکت صنعت خودرو با شرکت‌های بزرگ یا خصوصی خارجی، تحت کنترل است و برنامه‌های جبرانی برای آن تهیه شده یا در دست تهیه است.

برنامه جبرانی برای تاخیر در ساخت خودروهای فرانسوی وجود دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، با اجرای برجام و لغو تحریم های هسته‌ای، سفر هیات های تجاری متعدد از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری به ایران افزایش یافت؛ به طوری که در نتیجه مذاکرات انجام شده، چهار قرارداد و تفاهمنامه در صنعت خودرو به امضا رسید و انتظار می رود قراردادهای جدید دیگری در راه باشد.
    صنعت خودرو توانست در نتیجه گشایش های برجام، شماری از شرکت های خودروساز را که به دلیل تحریم ها ایران را ترک کرده بودند دوباره به کشور بازگرداند که البته با شرایطی متفاوت از گذشته تا منافع کشور در این زمینه حفظ شود.
    با این همه، هنوز برنامه های تولید مشترک با این خودروسازان به جایگاه پیش بینی شده نرسیده است.
    در چنین شرایطی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اعلام کرد که این تاخیرها تحت کنترل بوده و برای آن برنامه جبرانی در نظر گرفته شده است.
    به گزارش عصر چهارشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در توضیح ایدرو آمده است: تفاوت عمده قراردادهای اخیر صنعت خودرو با شرکت‌های معتبر بین‌المللی (فرانسوی، آلمانی و ...) مربوط به سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های خارجی و مشارکت با شرکت‌های خودروساز و قطعه سازان داخلی است، بر این اساس مقایسه فنی، اقتصادی و حتی برنامه زمان بندی اجرای این گونه طرح‌ها با قراردادهای سال‌های گذشته که بیشتر قرارداد تحت لیسانس بوده، چندان معتبر و صحیح به نظر نمی‌رسد.
    برپایه این گزارش، در قراردادهای اخیر علاوه بر سرمایه‌گذاری شریک خارجی آن هم به میزان 50 درصد و حتی بیشتر در ساخت خطوط جدید و ارتقای خطوط موجود اما با ظرفیت‌های پایین، مقرر است حجم ساخت داخل و پیش‌بینی‌های لازم برای صادرات محور بودن محصولات در اولویت باشد.
    محصولات تولیدی مشارکت ایران خودرو و پژو وارد بازار شده است و تلاش می شود تولید با فاصله زمانی انجام شود.
    در مورد قرارداد سیتروئن با سایپا نیز کار طبق روال در حال انجام است و امید می رود اواسط نیمه نخست سال آینده محصولات تولیدی به بازار عرضه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو