فونیکسریمکسبهتام

جزئیات بیشتر از پیشنهاد جدید شهرداری درباره طرح ترافیک

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیشنهاد لغو شکل فعلی طرح و ترافیک سالانه، جزئیات این طرح پیشنهادی را تشریح کرد.

جزئیات بیشتر از پیشنهاد جدید شهرداری درباره طرح ترافیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران به پیشنهاد لغو طرح ترافیک سالانه از سال آینده اشاره کرد و گفت: طرح ترافیک به شکل قبلی مشکلاتی را ایجاد کرده بود از جمله اینکه مناطق مرکزی تهران در حال خالی‌شدن از سکنه بود.

    وی با بیان اینکه در تهران بیش از چهار میلیون خودرو وجود دارد اما طرح ترافیک سالانه تنها به 100 هزار دستگاه فروخته می‌شد، گفت: در این شرایط سه میلیون و 900 هزار دستگاه خودرو از حضور در مناطق مرکزی شهر محروم بودند و اگر می‌خواستند وارد طرح ترافیک شوند باید برای هر روز مبلغ 40 هزار تومان پرداخت می‌کردند.

    پورسیدآقایی با بیان اینکه در این طرح عدالت برای همه شهروندان اجرا نمی‌شد، گفت: ما تجربه دیگر کشورها را بررسی کردیم و دیدیم چنین طرحی با عدالت اجتماعی منافات دارد. باید اجازه بدهیم که همه مردم بتوانند وارد طرح ترافیک شوند که هر کدام بنا بر نوع کار و ضرورتی که کارشان دارد هزینه‌ای را پرداخت کنند. ممکن بود کسی دو ساعت در این محدوده کار داشته باشد که خب طبیعتا این فرد نباید 40 هزار تومان پول پرداخت کند و هزینه‌ای کمتر از آن را برای ورود به طرح باید بپردازد.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما این طرح را به شورای ترافیک شهر تهران ارائه دادیم، گفت: در این طرح هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک کاهش پیدا خواهد کرد و مردم می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای معادل یک‌چهارم هزینه فعلی وارد این محدوده شوند و کار خود را انجام دهند. حتی در این طرح پیش‌بینی شده کسانی که در ساعات خلوت‌تر وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند هزینه‌ کمتری را بپردازند و ورود در ساعات اوج طرح ترافیک نیز حدود 10 درصد از هزینه فعلی ارزان‌تر خواهد شد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای این طرح شاهد شلوغی در معابر مرکزی تهران نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: ما روی میزان تقاضای جمعیت برای ورود به محدوده طرح ترافیک مطالعه کردیم و تمامی جوانب بررسی شده است بنابراین چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

    پورسیدآقایی همچنین از ارائه تسهیلات به ساکنان مناطق داخل محدوده طرح ترافیک خبر داد و گفت: براساس این طرح مردم ساکن این منطقه این امکان را پیدا می‌کنند تا ساعت 8:30 یعنی حدود دو ساعت پس از آغاز طرح از محدوده خارج شوند و هزینه‌ای پرداخت نکنند. همچنین ما پیش‌بینی کردیم تا در پیشنهاد ما طرح ترافیک در روز پنجشنبه نیز لغو شود تا مردم بتوانند راحت‌تر کارهای خود را در مناطق مرکزی انجام دهند.

    وی درخصوص درآمدهای شهرداری از اجرای این طرح نیز گفت: امسال 350 میلیارد تومان درآمدزایی از فروش طرح ترافیک برای شهرداری حاصل شد که با اجرای این طرح گرچه درآمد شهرداری افزایش پیدا می‌کند و به حدود 500 میلیارد تومان می‌رسد اما هزینه‌های شهروندان کم می‌شود و در عوض از سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که سهمیه به آنان تعلق گرفته این هزینه کسر خواهد شد.

    به گفته پورسیدآقایی، هدف شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک جدید درآمدزایی نیست بلکه توزیع ترافیک و رعایت عدالت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط