فونیکسریمکسبهتام

تور جی پی اس خودرو برای سارقان ماشین در تهران

عصر خودرو- با افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر، سارقان خودرو جسورتر شده‌اند. اما چطور می‌توانیم مانع سرقت ماشین‌مان شویم؟

تور جی پی اس خودرو برای سارقان ماشین در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شب گذشته سارقان خودرو وانتی را در منطقه شهریار سرقت کرده‌اند. این باند به‌جز سرقت خودرو، گاردریل کنار خیابان‌ها را نیز می‌بریدند.

    هدف اصلی از سرقت ماشین نیز جابه‌جایی گاردریل‌ها بوده است. در پایان این باند سارقین ماشین در تهران توسط جی پی اس ماشین کشف و متلاشی شد. مصاحبه‌ای با مالک خودرو، آقای فرشچی، انجام دادیم. نوشته‌های زیر نتیجه این مصاحبه می‌باشد:

    شرح سرقت خودرو و پیدا شدن آن با جی پی اس ماشین

    خودرو آقای فرشچی در یک شرکت کار می‌کند که یک راننده برای آن استخدام کرده بود. برای اطمینان از صحت کارکرد راننده و مدیریت بهتر، جی پی اس خودرو به روی ماشین نصب شده بود. راننده ساعت 9 شب گذشته به آقای فرشچی خبر می‌دهد‌ که ماشین سرقت شده است. سارقان ماشین را از شهریار سرقت کرده بودند و به اسلامشهر برده بودند. آقای فرشچی اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی ماشین را از طریق نرم افزار ردیابی به صورت آنلاین و لحظه‌ای در اپلیکیشن، ردیابی کردند. اطلاعاتی که اپلیکیشن می‌فرستاد، دقیق و جزئیات مکانی آن مشخص بود. بعد از آن، با توجه به نقشه درون اپلیکیشن ردیابی، لوکیشن را پیدا و برای راننده فرستاده بودند. راننده همراه با ماموران کلانتری به سراغ ماشین رفتند و در کمتر از ربع ساعت خودرو را پیدا کردند. نقش ردیاب خودرو در سریعتر پیدا شدن ماشین بسیار سازنده بود.

    سرقت یک ماشین ولی دوبار!

    طبیعی بود که آقای فرشچی استرس داشته باشد و باز طبیعی است وقتی که ماشین فردی را می‌دزدند، خوشحال نباشد. البته بعد از سرقت و ضمن آگاهی از وجود جی پی اس خودرو خیال‌شان کمی آسوده می‌شود. به‌ویژه که قبلا هم تجربه مشابهی برای همین ماشین داشتند. در ساعت 12 شب آذرماه 1400، ماشین را از درب منزل یکی دیگر از راننده‌هایشان در تهران دزدیدند. در همان سال ماشین به جی پی اس اورنگ تجهیز شده بود. راننده حدود ساعت هشت صبح متوجه می‌شود که ماشین سرقت شده است. راننده به آقای فرشچی اطلاع می‌دهد و ایشان با اپلیکیشن ردیابی اورنگ چک می‌کنند که خودرو کجاست. با بررسی‌ها متوجه می‌شوند که ماشین در شمال کشور است! از تهران پارس ماشین را به شمال و کنار ساحل برده بودند و برای خودشان ساحل‌گردی می‌کردند! با ادامه ردیابی آنلاین، آقای فرشچی متوجه می‌شود که سارقان، گاردریل‌های کنار جاده را می‌بُرند و با همین ماشین جابه‌جا می‌کنند.

    بخش حیاتی سامانه ردیابی اورنگ برای نجات خودرو

    سامانه ردیابی اورنگ لایو لوکیشن‌هایی دارد. آقای فرشچی این لایو لوکیشن‌ها می‌فرستاد برای افرادی که در شمال داشتند. آن‌ها نیز با کمک این ابزار خود را به خودرو مسروقه می‌رساندند. باید گفت که اتصال برقرار شده بین جی پی اس خودرو و سامانه ردیابی خودرو لحظه‌ای و دقیق است. و با تغییر بسیار کوچکی در موقعیت ماشین به روی اپلیکیشن ردیابی نشان داده می‌شود.

    جی پی اس خودرو راهکاری نوین برای افزایش ایمنی

    آمار دقیقی از این دست حوادث موجود نیست. ولی چیزی که در ظاهر نمایان است، این است که حوادثی از قبیل سرقت ماشین به‌ویژه در کلان‌شهرهایی مثل تهران کم اتفاق نمی‌افتد. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که قیمت‌های خودرو به خاطر افزایش دلار، نجومی رشد کرده است.

    جی پی اس خودرو یا ردیاب خودرو، دزدگیرهای ماهواره ای هستند که قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار صاحب ماشین می‌گذارند. این ردیاب با اتصال به برق خودرو امکان ردیابی لحظه‌به‌لحظه را برای استفاده‌کنندگان خود مهیا می‌کند. امکان خاموش کردن ماشین در هر کجای دنیا از دیگر قابلیت‌های این ردیاب خودرو است.

    جی پی اس خودرو اورنگ از شناخته‌شده‌ترین ردیاب های ماشین در ایران است. شرکت اورنگ از شرکت‌های پیشگام در زمینه ارائه سخت افزار ردیاب و ردیابی خودرو است. گوشه‌ای از اطلاعات این مقاله از سایت اورنگ برداشت شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با آنها تماس بگیرید.

    021-91303338

    opp.co.ir

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط