فونیکسریمکسبهتام

فراهانی در شورای شهر تهران مطرح کرد؛

نیاز اول تهران توسعه حمل و نقل عمومی است نه احداث پل و تونل

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران گفت: همه می‌دانند نیاز اول تهران توسعه حمل و نقل عمومی است نه احداث پل و تونل که شوق حضور اتومبیل و ترافیک را افزایش می دهد و پایتخت را چند روز به تعطیلی می‌کشانیم.

نیاز اول تهران توسعه حمل و نقل عمومی است نه احداث پل و تونل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، پس از استماع سخنان پیروز حناچی معاون فنی و عمران شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر اظهار کرد: متاسفانه در گذشته دو مشکل اساسی در پروژه های فنی و عمرانی وجود داشت، یکی نداشتن پیوست و دیگری عدم جذب سرمایه داخلی و خارجی است.

    وی افزود: در گذشته به مطالعات اقتصادی و ترافیکی در پروژه ها کمتر توجه می شد و معمولا برای انجام پروژه های بزرگ، پیوست ترافیکی و امکان سنجی وجود نداشت.

    عضو شورای شهر تهران گفت: در مهندسی صنایع بحثی در رابطه با هزینه و فرصت پروژه ها مطرح است و باید فرصت ها در کنار هزینه و سود محاسبه شود.

    فراهانی تصریح کرد: متاسفانه برخی پروژه ها در گذشته به انجام پیوست عنایت کمی داشتند؛ مثلا در مورد ساخت پل صدر این مطالعات انجام نگرفته است. حتی 4 برگ مطالعه در این خصوص به ما داده نشده است. همچنین پروژه شهر آفتاب نیز پیوست ترافیکی ندارد.

    وی افزود: امروزه شاهد هستیم پل صدر نتوانسته کارکرد اصلی خود را که همان کاهش بار ترافیکی و ایفای نقش ترافیکی است را انجام دهد و خود معضلی برای ترافیک شده است‌.

    عضو شورای شهر تهران گفت:برخی صاحبنظران می گویند ساخت پل ها و اتوبان های دو طبقه به جهت خطرات زیست محیطی و مخاطرات زلزله منسوخ شده است.

    فراهانی تصریح کرد: بر اساس آمار منتشر شده، مسئولان گذشته برای ساخت پل طبقاتی صدر و زیرگذر نیایش بیش از 1 میلیارر دلار در آن زمان و به ترتیب 1300 میلیارد و 2700 میلیارد هزینه کرده اند.

    وی افزود:اگر ساخت هر کیلومتر مترو را 220 تا 250 میلیون تومان در نظر بگیریم، می توانستیم دو خط مترو با همین ابعاد و طول بسازیم و بهره برداری کنیم.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه علی رغم اینکه همه شعار مبارزه با آلودگی هوا را می دهند و همه می دانند نیاز اول تهران توسعه حمل و نقل عمومی است نه احداث پل و تونل که شوق حضور اتومبیل و ترافیک را افزایش می دهد و پایتخت را چند روز به تعطیلی می کشانیم.

    فراهانی گفت: اعتباراتمان را به تونل سازی اختصاص دادیم، در صورتی که همیشه از کمبود اعتبارات رنج می بریم.

    وی افزود: سهم هر شهروند تهرانی برای این پروژه ها بیش از 800 هزار تومان است.

    عضو شورای شهر تهران گفت: نکته دوم توجه به جذب سرمایه داخلی و خارجی در شرایط فعلی برای انجام پروژه ها است.

    فراهانی تصریح کرد: در شرایط فعلی توجه به پروژه های BOT و جذب سرمایه گذاری که بتواند پروژه های زیر بنایی تهران را با سرمایه گذاری بر عهده بگیرد، احساس می‌شود.

    وی افزود: نیاز است در مجموعه معاونت فنی و عمران شهرداری تهران کارگروهی برای ساماندهی ایجاد شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو