فونیکسریمکسبهتام

معاون نظارت شورای شهر تهران:

اجرای طرح ترافیک جدید در سال آینده همچنان در دستور کار است

عصر خودرو- معاون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح ترافیک جدید همچنان در شهرداری تهران در حال بررسی است، گفت: امیدواریم این طرح در سال آینده اجرا شود.

اجرای طرح ترافیک جدید در سال آینده همچنان در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران درباره پیشنهاد جدید شهرداری درباره طرح ترافیک و اینکه گفته می شود، این طرح در سال آینده اجرا نمی‌شود، گفت: پیشنهاد طرح ترافیک به صورت عوارضی در شهرداری تهران در حال بررسی است و ما امیدواریم این طرح در سال آینده اجرا شود.

    وی به جزییات این طرح پرداخت و گفت: براساس این طرح پیشنهادی، ورود به محدوده طرح ترافیک برای همه آزاد است، هر کسی وارد هر منطقه‌ای از طرح ترافیک شود، باید عوارض آن را پرداخت کند.

    حبیب‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری از طریق اجرای این طرح به دنبال کسب درآمد است، خاطر نشان کرد: هنوز مشخص نیست که چند نفر و برای چه مدت زمانی از این طرح استفاده می‌کنند. این موارد قابل پیش بینی نیست، بنابراین نمی‌توان درآمد حاصل از این طرح را مشخص کرد.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در این طرح چیزی به فروش نمی‌رسد که بتوان درآمدی را براساس آن تعیین کرد. زمانی می‌توانیم از درآمد صحبت کنیم که چیزی برای فروش وجود داشته باشد. در این طرح درآمد کسب شده بستگی به تردد مردم در این منطقه دارد.

    حبیب‌زاده تاکید کرد: تلاش ما این است که با اجرای این طرح عامل بازدارنده در زمان آلودگی هوا در محدوده طرح ترافیک ایجاد کنیم و از آنجا که ضرایب پرداخت این عوارض در زمان آلودگی هوا افزایش می‌یابد، می‌تواند عامل بازدارنده باشد.

    او با بیان اینکه براساس این طرح پیشنهادی، هیچ نوع طرح ترافیکی پیش فروش نمی‌شود، تصریح کرد: طرح ترافیک نه به صورت پیش فروش و نه به صورت روز فروش عرضه نمی‌شود و هر کسی اعم از ارگانهای دولتی و غیردولتی بخواهند به منطقه طرح ترافیک ورود پیدا کنند‌‌ همان لحظه عوارض از حسابشان کسر می‌شود.

    این عضو شورای شهر در این باره توضیح داد: برای سهمیه‌هایی که در قانون مشخص شده، مانند مراکز دولتی، آتش نشانی و آمبولانس‌ها شاید ضرایب متفاوت باشد، اما اصل کسر عوارض به قوت خود باقی است و این عوارض از شارژ کارت کسر می‌شود.

    حبیب‌زاده درباره کارت شارژهای این طرح توضیح داد: هر کسی که قصد ورود به طرح را دارد، می‌تواند این کارت را تهیه کرده و در هنگام ورود به منطقه طرح، عوارض از کارت او کسر می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو