فونیکسریمکسبهتام

تمامی آزاد راه‌های کشور به عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند

عصر خودرو- معاون آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: در صورت ابلاغ مصوبه دولت، عوارض الکترونیک تا پایان سال در آزاد راه‌های کشور اجرایی می‌شود.

تمامی آزاد راه‌های کشور به عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین میرشفیع معاون آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 40 کیلومتر کنارگذر جنوبی تهران حد فاصل چرم‌شهر تا آزادراه تهران – قم تا پایان سال به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: مسافرانی که از مسیر تهران – قم رفت و آمد می‌کنند، می‌توانند در پیک شلوغی از کنارگذر جنوبی تهران مسیر آزاد راه قم-گرمسار استفاده کنند.
    وی در ادامه از تکمیل قطعه یک کنارگذر شرقی اصفهان خبر داد و گفت: قرار بر این بود قطعه اول این آزاد راه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد؛ اما طبق برنامه‌ریزی‌ها قطعه یک و دو کنار گذر شرقی اصفهان به طور 60 کیلومتر به طور همزمان افتتاح شود.

    میرشفیع تأکید کرد: 20 کیلومتر از آزادراه تبریز به ارومیه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

    معاون آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور درباره آزادراه اصفهان – شیراز، گفت: این آزادراه به طور 222 کیلومتر است که رویه بتنی 54 کیلومتر از این آزادراه و 15 کیلومتر از ساخت آن به اتمام رسیده که ابتدای سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی در خصوص الکترونیکی کردن عوارض، اذعان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با کنسرسیومی متشکل از 7 شرکت دارای تخصص الکترونیک منعقد شده و در صورتی که مصوبه دولت ابلاغ شود، عوارض الکترونیک تا پایان سال در آزاد راه های کشور اجرایی می‌شود.

    میرشفیع تأکید کرد: طبق قرارداد پیش از شروع سال جدید عوراض الکترونیکی در برخی از آزاد راه‌ها از جمله همت – کرج، تهران – شمال و کنار گذر جنوبی تهران به صورت 100 درصد عوارض الکترونیکی اجرایی خواهد شد.

    معاون آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تصریح کرد: مسافران می‌توانند با نصب اپلیکیشن جدید آزادراه‌ها و وارد کردن پلاک خود بدون کاهش سرعت، عوارض خود را از طریق کارت بانکی پرداخت کنند.

    وی با بیان اینکه پیمانکار آزادراه همت- کرج قول داده تا پایان سال عبور به سمت کرج بازگشایی و عبور به سمت تهران نیز تا اوایل سال آینده تکمیل شود، گفت: کل طول این آزاد راه 15 کیلومتر است و با بهره برداری از آن بخش عمده‌ای از ترافیک تهران- کرج برطرف می‌شود.

    میرشفیع در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آزادراه حرم تا حرم گفت: 2 قطعه گرمسار تا سمنان و سه راهی تربت حیدریه تا مشهد در دست ساخت است و پیمانکاران به سرعت در حال تکمیل این قطعه هستند.

    معاون آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، بیان کرد: 100 کیلومتر ازقطعه سمنان به گرمسار و 34 کیلومتر از مسیر مشهد به تربت حیدریه در دست ساخت است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو