فونیکسریمکسبهتام

کندی تردد خودروها در گردنه های خراسان شمالی به علت مه گرفتگی

عصر خودرو- رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: مه گرفتگی در گردنه اسدلی محور بجنورد- اسفراین و امین الله محور بجنورد- آشخانه سبب کند شدن تردد خودرو ها در این مسیرها شده است.

کندی تردد خودروها در گردنه های خراسان شمالی به علت مه گرفتگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: وقوع مه در گردنه اسدلی غلیظ تر است و سبب شده تا میزان دید رانندگان به کمترین میزان کاهش یابد.
    وی افزود: از رانندگان عبوری از این مسیرها درخواست می شود که با احتیاط کامل رانندگی کنند.
    رئیس پلیس راه خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بارش باران و برف پراکنده در محورهای استان خاطرنشان کرد: به دلیل بارش برف و باران، سطح تمام جاده های استان لغزنده است.

    * محدویت برای تردد تریلی ها
    وی اظهار کرد: از رانندگان انتظار می رود که تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و پیش از سفر از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کنند.
    سرهنگ حسین زاده با اشاره به لغزندگی جاده در محور اسدلی گفت: به علت لغزندگی، تردد تریلی ها در محور بجنورد-اسفراین تا اطلاع ثانوی با محدودیت تردد مواجه است.
    رئیس پلیس راه خراسان شمالی اظهار کرد: محدودیت تردد تریلی ها به منظور تامین و ارتقای ایمنی سفرها اعمال شده است و این محدودیت تا زمان ادامه بارش ها برقرار است.

    * تردد بدون نیاز به زنجیر چرخ میسر است
    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز با بیان اینکه عوامل راهداری در محورهای استان حضور داشته و نسبت به شن و نمک پاشی در سطح جاده ها مبادرت دارند گفت: اکنون تردد در تمام جاده های استان بدون نیاز به زنجیر چرخ برقرار است.
    محمد مشتری اظهار کرد: از رانندگان درخواست می شود که به هنگام تردد در جاده ها مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایتد و از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.
    به گزارش ایرنا محورهای ارتباطی اصلی بجنورد- اسفراین، بجنورد- آشخانه- جنگل گلستان و بجنورد- شوقان در مناطق کوهستانی واقع شده اند که در بیشتر روزهای فصل سرما همواره با مه و بارش باران مواجه است.
    طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
    اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
    طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
    طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط