فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

«مدیریت هزینه» اسم رمز موفقیت صنعت خودرو کشور است

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین چالش های صنعت خودروسازی را مسائل مربوط به واحدهای قطعه سازی و عدم پرداخت به موقع مطالبات در این بخش می داند.

«مدیریت هزینه» اسم رمز موفقیت صنعت خودرو کشور است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، منصور مرادی  گفت: متاسفانه نبود مدیریت هزینه مشکلات زیادی را برای قطعه سازان و شرکت‌های خودروسازی ایجاد کرده است به طوری عدم مدیریت و افزایش هزینه‌ها منجر به طولانی شدن زمان پرداخت مطالبات واحد‌های قطعه سازی شده است.

    وی گفت: در صورتی که خودروسازان به موقع مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند طبعا بهتر می‌توانند نسبت به کیفیت قطعات سفارش گذاری شده اعمال نظر نمایند.

    مرادی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها به جهت دیرکرد در پرداخت بدهی‌ها در جریان سفارش گذاری سراغ شرکت‌هایی می‌روند که مطالباتشان را با تاخیر دریافت می‌کنند مسلما این جریان بر کیفیت محصولات تاثیر خواهد داشت، اما در صورتی که شرکت‌ها بر اساس تعهدات مطالبات قطعه سازان را به موقع پرداخت کنند می‌توانند از محصولات با کیفیت تری در تولید استفاده کرده و در نهایت رضایت بیشتر مصرف کنندگان داخلی را کسب کنند.

    عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همچنین با توجه به برگزاری پنجمین همایش صنعت خودرو ایران با محور "زنجیره تامین رقابت پذیر" در 24 و 25 بهمن ماه امسال در تهران گفت: بی تردید برگزاری این همایش نقش موثری در توسعه صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور خواهد داشت.

    مرادی با اشاره به مشارکت‌هایی که پس از برجام در حوزه خودروسازی کشور صورت گرفته است، تاکید کرد: به طور حتم برگزاری این گونه همایش‌ها و ایجاد بستری برای تعامل بیشتر متخصصان داخلی و خارجی در حوزه قطعه سازی، منجر به رشد و ارتقاء سطح کیفی محصولات داخلی، دستیابی به قیمت رقابتی تولیدات داخلی و توسعه صنعت قطعه سازی کشور خواهد شد.

    این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه امروز یکی از مشکلات صنعت خودرو ایران کیفیت پایین برخی محصولات داخلی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم توان مالی بخش مهمی از متقاضیان امکان خرید خودرو‌های خارجی را نداشته و از این رو ناگزیر به خرید برخی خودرو‌های کم کیفیت داخلی شده اند و متاسفانه باید گفت: در این شرایط، قیمتی که هم اکنون مصرف کننده برای خرید یک خودرو داخلی پرداخت می‌کند بیشتر از قیمتی است که برای خودروی خارجی می‌پردازد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو