فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۰۷۲»

آیا بنزین توزیعی در کلانشهرهای کشور استاندارد است

عصر خودرو- مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست با اشاره به میزان بَنزَن و آروماتیک‌ها در سوخت توزیعی تهران و کرج، توضیحاتی درباره کیفیت سوخت‌های توزیعی در کشور ارائه کرد.

آیا بنزین توزیعی در کلانشهرهای کشور استاندارد است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، شینا انصاری درباره  پایش‌ انجام شده بر روی سوخت‌های مصرفی در کشور و به‌ویژه کلانشهرها اظهار کرد: از هفته ابتدایی آبان ماه ضمن آزمایش بَنزَن و آروماتیک‌ها بحث اندازه‌گیری گوگرد را هم مدنظر قرار داده‌ایم.

    وی میزان بَنزَن و آروماتیک‌های جایگاههای کلانشهرها را تقریباً در حد استاندارد دانست و تاکید کرد: میزان بَنزَن و آروماتیک‌ها فقط در بعضی موارد و در برخی شهرها بالاتر از حد استاندارد بوده اما در هر صورت روند نسبت به گذشته که میزان بَنزَن چند برابر استاندارد بوده رو به بهبود گذاشته و تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

    مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه میزان گوگرد نیز در بنزین انداز‌ه‌گیری شده است، تصریح کرد: در سوخت استاندارد یورو 4 میزان گوگرد استاندارد حدود 50 میلی‌‌گرم در هر کیلوگرم است.

    انصاری در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود یورو 4 بودن سوخت کلانشهرها و به‌ویژه تهران، این میزان گوگرد بالاتر از حد استاندارد بوده است، گفت: اندازه‌گیری‌ها در تمام استان تهران بوده و ممکن است مشکلات ناشی از بالاتر بودن گوگردها از حد استاندارد به شهرستان‌های استان تهران مربوط شود.

    وی افزود: باید سوخت توزیعی در کریدورهای ارتباطی و مواصلاتی هم یورو 4 باشد؛ بسیاری از خودروها که وارد شهرها از جمله تهران می‌شوند در شهرستانها از این سوخت‌های غیر استاندارد بهره می‌گیرند.

    مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه بنزین یورو 4 باید فراگیر‌تر شود، اظهار کرد: ما نمونه‌‌‌های عرضه سوخت را به‌طور کامل آزمایش می‌کنیم و نمونه‌برداری را انجام می‌دهیم البته بسیاری از نمونه‌ها استاندارد و برخی نمونه‌ها نیز بالاتر از حد استاندارد بوده است.

    انصاری تصریح کرد: اغلب این جایگاههای غیر استاندارد نیز به اطراف استان باز می‌گردد و در حقیقت وظیفه ما پایش است و وزارت نفت هم مسئولیت سوخت توزیعی را دارد.

    وی درباره بررسی‌های انجام شده در کلانشهرها گفت: از منظر پایش‌های انجام شده، سوخت توزیعی در شهر مشهد از نظر بررسی آروماتیک‌ها و بَنزَن‌‌‌ در مقایسه با سایر کلانشهرها بیشترین تفاوت را با استاندارد داشته است.

    مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست تصریح کرد: شهر اراک از  نظر آروماتیک‌ها و بَنزَن بهترین و استاندارد‌ترین سوخت را داشته است.

    انصاری با بیان اینکه نمونه‌برداری به طور مستمر در کلانشهرها انجام می‌گیرد، گفت: نتایج پایش از بیست و هفتم مهر ماه در تهران و کرج از منظر بَنزَن و آروماتیک‌های موجود در سوخت مصرفی نشان می‌دهد که این میزان در حد استاندارد بوده اما میزان گوگرد در برخی نمونه‌ها، بیش از حد مجاز بوده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو