فونیکسریمکسبهتام

تولید برقی‌ها نیازمند برنامه دولت

عصر خودرو- بحث تولید برقی‌ها و پیشروی به سمت تولید خودروهای روز همسو با صنعت خودرو جهانی در حالی به یکی از مباحث جدی خودرویی تبدیل شده که مهمترین رکن دستیابی این صنعت، تدوین سیاست‌های دولت در این زمینه است. خودروسازان به خوبی می‌دانند که باقی ماندن در چرخه صنعت خودرو به همسویی آنها با خودروسازان جهانی ارتباط دارد، اما موضوع اصلی برنامه‌ریزی در یک چارچوب اساسی است.

تولید برقی‌ها نیازمند برنامه دولت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، سرعت اقدامات خودروسازی به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دولت وابسته است؛ هر چند خودروسازان داخلی در شرایط فعلی می‌توانند به تولید خودروهای برقی بپردازند اما توانایی ساخت پلت‌فرم در این زمینه را ندارند؛ بنابراین خودروسازان در آغاز به کار خود نیازمند همکاری با خودروسازان خارجی هستند. چرا که باید دانش لازم در این خصوص را از بزرگان صنعت خودرو جهان کسب کنند. بدین ترتیب اگر آنها نتوانند در این زمینه مشارکت لازم را ایجاد کنند، رسیدن به تولید برقی‌ها زمانبر خواهد شد.

    با تمام این اوصاف موضوع مهم در بحث حرکت به سمت تولید خودروهای برقی، برنامه‌ریزی و تدوین سیاست‌ها و در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم است. موضوع مهم دیگر اینکه دولت باید زمینه‌های لازم برای همکاری میان وزارتخانه‌های مختلف را شکل دهد تا زیرساخت‌های لازم در این خصوص ایجاد شود. بعد از آن باید مراحل طراحی و تولید آغاز شود و بحث فروش و شرایط در نظر گرفته شده برای آینده این محصولات نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیاری از دولت‌ها به‌منظور استفاده مردم از خودروهای برقی و کاهش آلایندگی ‌هوا از یارانه‌ و مشوق‌های مالی استفاده می‌کنند، بنابراین در کشور ما نیز باید برای ترغیب مردم به استفاده از این خودروها، مشوق‌های بسیاری در نظر گرفته شود. چرا که قیمت تمام شده خودروهای برقی نسبت به خودروهای دیگر بسیار بالاست بنابراین دولت باید با درنظر گرفتن ابزارهای مختلف مشتریان را ترغیب به خرید کند.

     

    نویسنده: سعید مدنی، کارشناس صنعت خودرو

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو