فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۰۷۸»

افزایش قیمت سوخت،تاثیری در کاهش ترافیک ندارد

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش قیمت سوخت به تنهایی، باعث کاهش ترافیک در جاده‌ها و کاهش تلفات نمی‌شود.

افزایش قیمت سوخت،تاثیری در کاهش ترافیک ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد تقی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در خصوص طرح توسعه حمل و نقل همگانی (TOD) اظهار کرد: از دو سال گذشته مراحل تغییر نگرش و اهمیت این طرح را بررسی کرده‌ایم که خوشبختانه  امسال به مرحله اجرا رسیده است.
    وی افزود: در ابتدای طرح TOD، ایستگاه راه‌آهن را در نظر گرفته‌ایم که بعد از بررسی مشاوران و اعلام نتایج آنها این طرح‌ تصویب و اجرا می‌شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سه شهر قزوین، پرند و ایستگاه راه‌آهن تهران به عنوان سه شهر پایلوت TOD در نظر گرفته شده است، گفت: این سه شهر توسط مشاوران بررسی می‌شود و ما نیز از طریق مانیتورینگ تمامی مراحل اجرای کار آنها را بررسی می‌کنیم.

    وی تصریح کرد: طرح TOD به هیچ عنوان هزینه‌بر نیست، بلکه از طریق ساخت مجتمع‌های تجاری و مسکونی و ارائه تراکم می‌تواند درآمدزا نیز باشد.

    تقی‌زاده در ادامه بیان کرد: همچنین این طرح از طریق هماهنگی دستگاه‌های دولتی و  سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود و می‌تواند نقش مؤثری در توسعه حمل و نقل همگانی داشته باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح کاهش سرعت خودروها در آزادراه‌ها به 110 کیلومتر، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تا به امروز این طرح را به کمیسیون ایمنی و شورای عالی ترابری ارائه نکرده است، اما در کل این طرح هیچ نقشی در کاهش میزان تصادفات جاده‌ای ندارد.

    وی توضیح داد: تمام ابعاد این طرح باید بررسی شود و اگر مشخص شود که میزان تصادفات در میانگین سرعت 110 تا 120 کیلومتر باشد، می‌توان این طرح را تصویب کرد.

    به گفته وی؛ کاهش سرعت خودروها به 110 کیلومتر به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد.

    وی در خصوص افزایش قیمت سوخت گفت: افزایش قیمت سوخت به تنهایی باعث کاهش ترافیک در جاده‌ها و کاهش تلفات نمی‌شود و باید درآمد ناشی از این طرح صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پایین بودن قیمت سوخت باعث کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند راه‌آهن می‌شود. هم اکنون بسیاری از مسیر‌های راه‌آهن با ظرفیت خالی در حال جابه‌جایی هستند که این خود یک نوع ضرر اقتصادی محسوب می‌شود.

    وی در پایان یادآور شد: افزایش قیمت سوخت و توسعه حمل و نقل عمومی هر دو باید همزمان در بخش حمل و نقل کشور اجرایی شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو