فونیکسریمکسبهتام

استاندار تهران:

سه هزار و ۵۰۰ اتوبوس تهران فرسوده است

عصر خودرو- استاندار تهران گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه از مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، فرسوده و آلوده کننده محیط زیست هستند.

سه هزار و ۵۰۰ اتوبوس تهران فرسوده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیمی روز یکشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران، افزود: 70 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد اتوبوس های فرسوده و موتورسیکلت های غیراستاندارد در سطح شهر است.
    وی اظهار کرد: البته وضعیت تاکسی های شهر تهران به نسبت بهتر است، اما برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر نیز باید چاره اندیشی کرد.
    استاندار تهران بر تلاش برای فرهنگسازی گسترش استفاده از خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی تاکید کرد و گفت: باید فضا را برای جذب سرمایه در تولید این نوع وسایل حمل و نقل مناسب با هدف کاهش میزان آلودگی هوای کلانشهر تهران، بیش از پیش فراهم کرد.
    مقیمی همچنین با اشاره به فرایند زباله‌سوزی در سطح شهر تهران، اظهار کرد: زباله ‌سوزها و پسماندها یکی از عوامل عمده آلوده کننده هوا هستند که در این زمینه فرمانداران و دهیاران مکلف به مقابله با این کار شده اند که البته باید محلی نیز برای سوزاندن پسماندها مشخص شود.
    وی یکی دیگر از دلایل آلودگی هوای شهر تهران را فعالیت واحدهای شن و ماسه و ریزگردهای ناشی از آن عنوان کرد و گفت: با هدف مقابله با این معضل در گام نخست، فرمانداری و دهیاری ها مکلف به برنامه ریزی برای توسعه درختکاری و ایجاد فضای سبز شده اند که در این راستا یک هزار هکتار فضای سبز در شرق، 200 هکتار در غرب و 100 هکتار در جنوب استان تهران ایجاد خواهد شد.
    کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران روز یکشنبه با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهرداری تهران، کیومرث کلانتری رئیس سازمان محیط زیست استان تهران و جمعی از مدیران ادارات مرتبط در استانداری تهران برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو