فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت مطرح کرد:

آغاز برنامه خودروسازی مشترک بین ایران و بلاروس

ورود به بازار خودروی اوراسیا در دستور کار

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در خودروسازی کار مشترک خود را در بلاروس آغاز کرده‌ایم و راهیابی خودروهای ایرانی به بازار اوراسیا در دستور کار ما است و دنبال تحقق این هدف هستیم.

آغاز برنامه خودروسازی مشترک بین ایران و بلاروس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،  محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی با جمهوری بلاروس گفت: یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه روابط دو کشور روابط بانکی گسترده تر نسبت به چیزی است که امروز داریم.

    وی افزود: خوشبختانه روابط کارگزاری بین بانک تجارت سرمایه ایران مستقر در کشور بلاروس با بانک های این کشور داریم و صدور ضمانت نامه انتقال و سوئیفت بین آن بانک و مجموعه بانکداری بلاروس انجام شده اما سطح روابط کارگزاری بین بانک ها هنوز قابل قبول نیست.

    شریعتمداری اظهار داشت: برای فروش کالاهای ایرانی به بلاروس 50 میلیون یورور اعتبار توسط بانک توسعه صادرات ایران در اختیار فعالان اقتصادی ایرانی قرار داده می شود و امیدواریم بانک توسعه صادرات بلاروس هم اعتبار لازم برای حضور تجار بلاروس در ایران را قرار دهد.

    وی افزود: در طی سال گذشته روابط ایران و بلاروس جهش پیدا کرده و در حوزه خدمات فنی و مهندسی سابقه بسیار ارزشمندی بین دو کشور وجود دارد و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران به دست مهندسین ایرانی و با حضور آنها در فعالیت های مهندسی بلاروس انجام داده اند که البته به خاطر تحریم ها دچار مشکلاتی شده بود که با وزیر صنایع بلاروس صحبت هایی شده و امیدواریم این مسائیل حل شود.

    شریعتمداری بیان داشت: در حوزه مسایل دارویی و پزشکی تاسیس شرکت مشترک صنایع دارویی ایران در بلاروس توسط شرکت توفیق دارو داشته ایم که این امر به توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی و مسایل بهداشتی منجر شده است.

    شریعتمداری با اشاره به اینکه یک سند همکاری در این حوزه به امضا رسید و سه سند همکاری در حوزه دارویی و پزشکی بین ایران و بلاروس امضا می‌شود اظهار داشت: نقشه راه همکاری های ایران و بلاروس تهیه شده و در جلسه اختتامیه این اجلاس به امضا می رسد که تقریبا می توان گفت در عرصه های گوناگون همکاری های دو کشور از اکنون تا سال 2020 طراحی شده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مسیر توسعه همکاری های ایران و بلاروس و رقم قرارداد همکاری‌های دو کشور گفت: سقف کلی برای این قرارداد در نظر گرفته نشده است و روابط ما بدون محدودیت توسعه می یابد.

    شریعتمداری بیان داشت: همچنین مشخص شده که در چه زمینه هایی چه گام هایی باید برداشته شود و در خودروسازی کار مشترک خود را در بلاروس آغاز کرده ایم و راه یابی خودروهای ایرانی به بازار اوراسیا در دستور کار ماست و به دنبال تحقق این هدف هستیم.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا میزان سرمایه گذاری دو کشور مشخص است و آیا قرار است که فقط ما در کشور بلاروس سرمایه گذاری کنیم، افزود: فرصت های اقتصادی را باید تجار و بازرگانان، صاحبان صنایع و مشاغل تشخیص دهند و برای انجام آن تلاش کنند.

    وی با بیان اینکه بلاروس برای ایجاد زیرساخت های مناسبی در راه و ساختمان بازار گسترده ای است، گفت: ما تمام تلاش برای حداکثر استفاده از این بازار به نفع صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی انجام می دهیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو