فونیکسریمکسبهتام

پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران (۳)

پژو – سیتروئن دومین خودروسازی اروپا حامی پنجمین همایش خودرو ایران

عصر خودرو- گروه PSA دومین خودروساز بزرگ اروپا به عنوان حامی پنجمین همایش صنعت خودرو ایران معرفی شد.

پژو – سیتروئن دومین خودروسازی اروپا حامی پنجمین همایش خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دبیرخانه پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، گروه PSA یا همان پژو – سیتروئن شریک صنعت خودروسازی کشور که با هر دو قطب خودرویی ایران سال ها است همکاری تنگاتنگی دارد این بار به عنوان حامی پنجمین همایش خودرو ایران معرفی شد.

    پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران یکی از رویدادهای مهمی است که در واپسین روزهای بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد و حضور شرکت های صاحب نام و برند مانند پژو، سیتروئن، رنو، بنز، اسکانیا، فولکس واگن، هیوندای و بسیاری دیگر از بزرگان صنعت خودرو می تواند این همایش را بسیار پر بار تر از سال های گذشته کرده و اهداف برگزار کنندگان را محقق کند.
    شرکت های تشکیل دهنده گروه PSA از اولین شرکای خودروسازان ایران بودند که پس از رفع تحریم های خودرویی برای تفاهم و انعقاد قرارداد جدید با خودروسازان ایرانی پای به ایران گذاشته و قراردادهای تولید خودروهای جدید خود با ایران خودرو و سایپا را نهایی کردند.
    "پی.اس.ای" گروهی فعال در زمینه خودروسازی و حمل و نقل فرانسوی است که خودروهای تولیدی خود را، تحت برندهای پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسول عرضه می‌کند.
    شرکت پی‌اس‌ای در سال 1976 راه‌اندازی شد و در حال حاضر، پس از گروه فولکس‌واگن، دومین خودروسازی بزرگ اروپا به‌ شمار می‌آید، همچنین این شرکت در سال 2010 به‌ عنوان هشتمین شرکت خودروسازی جهان، بر پایه تعداد دستگاه‌های تولیدی، شناخته شد. دفتر مرکزی شرکت پی‌اس‌ای در شهر پاریس قرار دارد و سهام آن در بازار بورس یورونکست پاریس معامله می‌شود.
    پس از تفاهم ایران با 6 قدرت جهانی بر سر برنامه هسته‌ای ایران موسوم به برجام در سال 2015، ماه‌ها مذاکرات بین مدیران ایران خودرو و پی‌اس‌ای انجام شد و درنتیجه در سال 2016 شرکت مشترک جوینت ونچر ایکاپ با سهم 50٪ ایران خودرو، 50٪ پژو در تهران تأسیس شد و پژو بعد از خروج از بازار ایران در سال 2012، با سرمایه‌گذاری 12 میلیون یورویی در سال 2016 به ایران بازگشت. هدف از تأسیس این شرکت، تولید و واردات محصولات پژو به بازار ایران می‌باشد. همچنین با مذاکرات جداگانه سیتروئن و سایپا در همین دوره، بخشی از کارخانه سایپا کاشان با سرمایه‌گذاری سیتروئن برای تولید محصولات این شرکت در اختیار سیتروئن قرار گرفت. قبل از آغاز این مذاکرات، پی‌اس‌ای با تأسیس نمایندگی مستقیم دی اس در تهران، به طور مستقل به بازار ایران وارد شد.
    در حال حاضر پژو شریک قدیمی ایران خودرو با قرارداد جوینت ونچر جدید خود مشارکتی تازه را برای تولید و صادرات محصولات جدید در ایران تعریف کرده است و شاید بتوان ادعا کرد که خودروی پژو 2008 این شرکت مشترک اولین میوه برجام و یا همان توافق هسته ای است که وارد بازار شده است.
    پژو بیش از 3 دهه سابقه حضور در بازار ایران را به عنوان شریک تجاری ایران خودرو را دارد و حال با تعریف جدید در این شراکت می توان امیدوار بود که این شرکت بتواند تاثیر خوبی در روند خودروساز شدن صنعت خودروی ایران بازی کند.
    در آن سوی و از گروه PSA شرکت سیتروئن قرار دارد که با خودروی زانتیای خود در بازار ایران خوش درخشید و این انتظار می رفت که مدل های جدید سیتروئن جای زانتیا را به خوبی پر کنند که البته این مهم هیچ وقت رخ نداد. برند سیتروئن در بازار ایران تک ستاره ماند.
    اما پس از برجام این برند عضو گروه PSAنیز سعی کرد از قافله عقب نمانده و همپای پژو وارد ایران شود. توافقات اولیه با سایپا و گرفتن سایت خودروسازی سایپا کاشان جزو نتایج فعالیت های این مجموعه بزرگ خودروسازی بود و بر اساس شنیده های ما به زودی اولین میوه برجامی این خودروساز و شریک ایرانیش نیز به بازار وارد می شود.
    از دیگر اعضای خانواده بزرگ PSA می توان به برند لاکچری DS اشاره کرد. "دی اس" که از قبل از توافقات اخیر توسط گروه آرین سرمایه وارد بازار ایران شده بود به عنوان برندی مستقل توانسته است جایگاه خود را در بازار ایران محکم کرده و دیگر می توان ادعا کرد که این برند بدون نام بردن از پژو و سیتروئن نیز برای ایرانیان شناخته شده خواهد بود.
    بی شک تمامی خانواده این گروه خودرویی فرانسوی، برای پنجمین همایش خودروی ایران برنامه ریزی های خوبی انجام داده اند و با توجه به حمایت این گروه از برگزاری همایش، می توان امیدوار بود که نتایج پنجمین دوره همایش نتایج بهتری از دوره های ماقبل خود داشته باشد.
    یاداور می شود که پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران 24 و 25 بهمن ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو