فونیکسریمکسبهتام

بین وزیر صنعت ایران و بلاروس انجام شد؛

امضای ۸سند همکاری با بلاروس برای تولید خودرو و صادرات دارو

عصر خودرو- ٨ سند همکاری در اختتامیه اجلاس همکاری های ایران و بلاروس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر صنایع بلاروس در زمینه های تولید و صادرات دارو و تولید خودرو امضاشد.

امضای ۸سند همکاری با بلاروس برای تولید خودرو و صادرات دارو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ویتالی ووک، وزیر صنایع بلاروس در اختتامیه چهاردهمین اجلاس کمیته مشترک همکاری های اقتصادی ایران و بلاروس با اشاره به اینکه منتظر بازدید تجار ایرانی از کشور بلاروس هستیم گفت:توافقات این اجلاس تمهیدات لازم را برای سفر رییس جمهور بلاروس به تهران فراهم می کند.

    وزیر صنایع بلاروس با بیان اینکه به عنوان یکی از روسای کمیسیون مشترک از وزیر صنعت،معدن و تجارت ایران برای سفر به بلاروس دعوت می کنم گفت: امیدوارم توافقات انجام گرفته سطح تعاملات دو طرف را ارتقا دهد و به سطح بهتر و بالاتری برساند.

    محمد شریعتمداری  وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در اختتامیه چهاردهمین اجلاس کمیته مشترک همکاری های اقتصادی ایران و بلاروس نیز گفت: هشت سند همکاری با موضوع نقشه راه و علاوه بر آن در زمینه های دارویی، خودرو، اتوبوس و اتوبوس برقی و کامیون های گازسوز مورد توافق و امضای طرفین قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه نقشه راه همکاری های دو کشور در یک فضای دوستانه برای سال های 2018 تا 2020 تهیه و مورد توافق قرار گرفت افزود: تبادل هیات های عالی رتبه سیاسی، حمایت از یکدیگر در مجامع جهانی و انعقاد توافق نامه های مورد نیاز به خصوص توافق تجارت ترجیحی با اوراسیا مورد حمایت دو طرف قرار گرفت.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: از طرف  بلاروسی همکاری و مساعدت برای حل مشکلات شرکت های ایرانی فعال در این کشور را خواستیم که مورد توافق واقع شد.

    شریعمداری با اشاره به توافق دو کشور برای ساخت خودروهای سبک و سنگین، اتوبوس های برقی و ماشین آلات معدنی گفت: صنایع دارویی و بهداشتی و درمانی زمینه همکاری نوینی برای توسعه همکاری ها بود که مورد موافقت قرار گرفت.

    این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در حوزه همکاری های بانکی نیازمند مذاکرات تخصصی بیشتری هستیم که این مذاکرات باید پس از  اجلاس به فوریت اجرا شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه همکاری های نفتی تجربه ارزشمند جدیدی را آغاز کردیم که آن را حفظ و گسترش خواهیم داد. همچنین یکی از راه های گسترش همکاری ها، همکاری های منطقه ای است که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو