فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن خودروسازان اعلام کرد:

خط تولید۶ محصول ایران خودرو و سایپا متوقف می شود

عصر خودرو- رئیس انجمن خودروسازان با اعلام اینکه درصورت اجرایی‌شدن استانداردهای ۸۵گانه خودرو حداقل تولید ۸۰۰هزار خودرو متوقف خواهد شد، گفت: تولید پراید، سمند، ۴۰۵، تندر۹۰، ساندرو و سراتو درصورت اجرایی‌شدن استانداردهای ۸۵گانه متوقف خواهد شد.

خط تولید۶ محصول ایران خودرو و سایپا متوقف می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، احمد نعمت‌بخش  با اشاره به استانداردهای جدید خودرویی که قرار است طی دو سال آینده به‌صورت کامل اجرایی شود، اظهار داشت: براساس تصمیم شورای عالی استاندارد که به تصویب رسیده؛ استانداردهای خودرو از 52 به 85 مورد ارتقا پیدا می‌کند. مطابق این مصوبه 9 استاندارد جدید از 1 دی ماه 96 اجرایی شده و دو استاندارد از 1 تیر ماه 1397 اجرایی می‌شود.

    وی با بیان اینکه 22 استاندارد جدید نیز از 1 دی ماه 97 اجرایی خواهد شد، گفت: در کشورهای اروپایی این استانداردها در محصولات جدید اعمال می‌شود اما متأسفانه براساس تصمیمات اتخاذشده قرار است استانداردهای جدید در تمام محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز اجرایی گردد.

    رئیس انجمن خودروسازان با اعلام اینکه درصورت اجرایی شدن استانداردهای 85گانه خودرو حداقل تولید 800هزار خودرو متوقف خواهد شد، تصریح کرد: ما سالانه حدود یک‌میلیون و 400هزار دستگاه خودروی سواری تولید می‌کنیم که توقف 800هزار دستگاه به‌طور حتم آسیبهای جدی را به صنعت قطعه‌سازی کشور وارد خواهد کرد.

    نعمت‌بخش در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه تولید پراید، سمند، 405، تندر90، ساندرو و سراتو در صورت اجرایی شدن استانداردهای 85گانه متوقف خواهد شد، افزود: جالب اینجاست این تصمیمات برای کشوری گرفته شده که درآمد سرانه آن 5 تا 6 هزار دلار است درحالی که در اروپا درآمد سرانه بالغ بر 40هزار دلار است.

    وی با هشدار به مسئولان مربوطه در توقف تولید بسیاری از خودروها، افزود: قرار است با برگزاری جلساتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان مربوطه این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو